مردم میاندوآب نماینده دور نهم را انتخاب کردند

رییس ستاد انتخابات در میاندوآب با اشاره به قطعی‌شدن نتیجه کامل و قطعی انتخابات در این حوزه انتخابیه گفت: مهدی عیسی‌زاده با کسب ۴۳ درصد آرا، منتخب مردم این شهرستان برای حضور در خانه ملت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،مهدی قهرمانی با بیان اینکه هشت نامزد در میاندوآب باهم به رقابت پرداختند، اظهار داشت: «مهدی عیسی‌زاده» با کسب ۴۳ هزار و ۱۶ رای از مجموع ۱۰۰ هزار و ۳۲۳ رای ماخوذه پیروز انتخابات شد و «علی احمدی» با کسب ۳۶ هزار و ۹۷۶ رای در رده دوم قرار گرفت.

وی افزود: «معصومه خلیل‌زاده » با ۶ هزار و ۷۵۳ رای، «مهدی مقدم» با سه هزار و ۶۵۴ رای، «غلامرضا کبیری» با ۲ هزار و ۸۳۶ رای، «رقیه ایمانی» با ۲ هزار و ۵۵۸ رای، «بهنام تقی‌زاده حیدرآباد» با ۸۸۲ رای و «جلیل نورمحمدی» با کسب ۲۱۹ رای رده های سوم تا هشم را به خود اختصاص دادند.

وی میزان مشارکت میاندوآبی‌ها را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: ۲۰۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه بودند که ۱۰ هزار و ۸۷۶ از آنان را رای اولی‌ها تشکیل می‌دادند.

مهدی عیسی‌زاده در دوره‌های نهم و هشتم نیز نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی بود.

حوزه انتخابیه میاندوآب تا دوره دهم مجلس شورای اسلامی با حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب مشترک بود و ۲ نماینده از این حوزه راهی مجلس می‌شد که در اوایل آغاز به‌کار مجلس دهم تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب به تصویب رسید و در دوره یازدهم یک نماینده از میاندوآب و یک نماینده از شاهین‌دژ و تکاب راهی مجلس می‌شوند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در حالی برگزار شد که از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند؛ از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.