مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اعلام فراخوان جشنواره عکس امامزادگان و اماکن متبرکه استان کردستان خبر داد و گفت: هنرمندان کردستانی تا تاریخ ۱۲ اسفندماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام محمد کاروند، گفت: هنرمندان کردستانی می‌توانند آثار خود را در بخش‌های مستند، معماری و خبری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او افزود:در بخش مستند آثار باید در زمینه حضور زوار و گردشگران مذهبی در جوار بقاع متبرکه و نقش امامزادگان و اماکن متبرکه در زندگی مردم کردستان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه بخش معماری شامل نمای امامزادگان، معماری مذهبی، معرفی اماکن متبرکه و موقعیت جغرافیایی و طبیعی بقاع استان کردستان است، عنوان کرد: فعالیت‌های انجام گرفته در طول سال در راستای توسعه عمرانی و فرهنگی بقاع و اماکن متبرکه بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند، تبیین نقش امامزادگان و اماکن متبرکه در زندگی مردم کردستان، معرفی ظرفیت‌های معنوی امامزادگان استان کردستان، ترویج فرهنگ نماز، زیارت، دعا و توسعه گردشگری مذهبی را از اهداف برگزاری جشنواره استانی عکس امامزادگان و اماکن متبرکه ذکر کرد.

او موضوع جشنواره را شامل امامزادگان، مساجد، قرآن‌های تاریخی، آرامگاه‌های مشایخ و بزرگان دانست و اعلام کرد: شرکت در جشنواره برای عکاسان حرفه‌ای از طریق ایمیل جشنواره به آدرس oghaf.kordestan@gmail.com و یا پیام‌رسان بله با شماره ۰۹۱۸۹۷۲۱۸۹۳ امکان پذیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه عکس‌ها می‌بایست در فرمت jpeg و با حجم کمتر از ۳ مگابایت و بدون تغییر در اندازه ابعاد عکس ارسال شود، افزود: ویرایش اثر تا آنجا که به جنبه استنادی عکس خدشه‌ای وارد نکند، قابل قبول است.

او با اشاره به اینکه برگزارکنندگان حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ و یا واگذاری حق نشر در کتاب، بروشور و… با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد، یادآور شد: در هر بخش دو نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره  را ۱۲ اسفندماه عنوان کرد و افزود: بعد از اتمام تاریخ فرصت شرکت در جشنواره دبیرخانه مسئولیتی در قبال عکس‎های ارسال شده، ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.