در خانه تکانی‌هایتان، مراقب کرونا باشید!

دغدغه‌های زمان و هزینه، جزئی جداناپذیر از خانه تکانی‌اند که با کمک جشنواره اسفندماه اُکالا تا حد زیادی برطرف شدند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خانه تکانی با اینکه از سنت‌هایی است که از دیرباز در ایران و بین ایرانیان رایج بوده است و مسائلی شبیه خانه تکانی در برخی آثار و کتیبه‌های به جا مانده از کوروش کبیر هم دیده شده است و نمادی از شعار زنده باد ایران و ایرانی پاک است، همچنان یکی از دغدغه‌های پابرجا در ماه اسفند است!

دغدغه‌های زمان و هزینه، جزئی جداناپذیر از خانه تکانی‌اند که با کمک جشنواره اسفندماه اُکالا تا حد زیادی برطرف شدند؛ معرفی مواد پاک کننده باکیفیت و به صرفه همراه با تخفیف‌های ویژه و حمل رایگان، بخشی از خدمات جشنواره اسفند اکالا است. این روز‌ها شوینده‌ها و پاک کننده‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. هر کدام از این پاک کننده‌ها احتیاجات ما را رفع می‌کنند و از آنجایی که پاکیزگی یکی از بخش‌های مهم زندگی ما به حساب می‌آید، باید دقت لازم را در خرید شوینده‌ها داشته باشیم و بدانیم هر شوینده و هر پاک کننده‌ای چه کارایی دارد و برای چه کاری بکار می‌آید. یکی از نکته‌های مهمی که در مجله اکالا هم مطرح شده بود، این است که هرگز شوینده‌ها را با هم مخلوط کنید؛ این کار ممکن است باعث متصاعد شدن برخی گاز‌های خطرناک شود. ازهر شوینده‌ای کاربرد خاص خود را انتظار داشته باشید! ما در این مطلب کارایی شوینده‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا برای تمیز کردن منزل و محیط کارتان بکار ببرید.

مایع ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین شوینده‌هاست و کاربرد اساسی در آشپزخانه دارد. همچنین ماشین ظرفشویی که از قرص شوینده، ژل یا مایع‌های گوناگون در این دستگاه قرار می‌دهیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چه بهتر است توجه ویژه‌ای به مایع ظرفشویی داشته باشیم و در خرید این نوع تمیز کننده دقت لازم را به عمل آوریم. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای ماشین ظرفشویی از یک مایع ظرفشویی خوب و با کیفیت استفاده کنید. یک مایع ظرفشویی خوب، قدرت تمیز کنندگی بالا را داشته و پوست دستتان را در برابر شوینده‌های بی کیفیت حفظ می‌کند. در صورتی که ظرف‌ها با دست و به کمک مایع ظرف شویی خوب شسته شوند، نتیجه بهتری را نسبت به استفاده از ماشین ظرف شویی میدهند.

تمیز کننده‌های سطوح

برای تمیز کردن سطوح مختلف، به جنس سطحی که بناست تمیز شود، دقت کنید. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید ماکروویو را پاک کنید پس آگاهی لازم را داشته باشید با چه نوع پاک کننده‌ای می‌توان داخل و بیرون آن را تمیز کرد و بکار بردن چه نوع تمیز کننده‌ای لازم است.

تمیز کننده‌های سطوح انواع و اقسام دارد؛ ما دراینجا به شما تمیز کننده چند منظوره را پیشنهاد می‌کنیم. بسیار کاربردی و براق کننده خوبی است. منظور از چندمنظوره بودن یک شوینده، این است که خیلی سریع و بدون دغدغه سطوح مختلف را تمیز کند از همه مهم‌تر وقت شما را تلف نخواهد کرد. همچنین برای تمیز کردن کابینت‌های فلزی می‌توانید از اسپری چند منظوره استفاده کنید؛ روی کابینت اسپری کنید و با یک دستمال نمدار سریع پاک کنید. پاک کننده‌های چند منظوره، کاربرد‌های زیادی از جمله پاک کنندگی چربی و پاک کننده سطح اجاق گاز، هود، کابینت، کاشی و سرامیک، پی وی سی، سنگ و چرم و شیشه، آیینه و لکه سیاه فرش را دارند. حتی می‌توانید سنگ مرمر را هم با پاک کننده چند منظوره پاک و تمیز کنید.

دستمال جادویی

دستمال‌های جادویی، همان طور که از اسمشان مشخص است، کاربر‌های فوق العاده‌ای دارند. در آشپزخانه می‌توانید برای تمیز کردن سطوح با کمک مواد شوینده و اسپری چند منظوره از این نوع دستمال‌ها استفاده کنید. این دستمال‌ها مشکلات رایج استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای را حل کرده‌اند؛ از خود ردی به جا نمیگذارند، سریعا و به آسانی شسته میشوند و با گذشت زمان بو و لک نمیگیرند، سطوح را کاملا براق و تمیز می‌کنند و قدرت آبگیری خوبی دارند.

در خانه تکانی‌هایتان، مراقب کرونا باشید!

مایع دستشویی

شستشو با استفاده از صابون‌های جامد، آنطور که تصور می‌کنید بهداشتی نیست نیست، زیرا به علت قرار گرفتن این صابون‌ها در مجاورت هوا و در فضا‌های آلوده و مرطوبی مانند حمام و دست شویی، باکتری‌ها روی سطوح آن تجمع کرده و تکثیر میشوند. از طرف دیگر، چون دست تمامی افراد با این صابون‌ها تماس دارد، میتواند ویروس‌ها مثل کرونا که در حال حاضر شایع شده است، میکروب‌ها و باکتری‌ها را به سایر افراد مصرف کننده هم انتقال دهد. این مشکلات با مایع دست شویی تا حد زیادی برطرف شده است. مایع دسشویی، یک ضد عفونی کننده بهتر برای دست است. ذرات آلودگی و چربی را به خوبی از بین می‌برد؛ برای همین پس از شیوع بیماری کرونا و آنفولانزا توجه بیشتری به آن شده و دارای محبوبیت خاص شده است. البته در استفاده از این شوینده‌های دست زیاده روی نکنید، چون باعث آسیب رساندن به پوست دستتان میشوند. چنانچه قصد خرید مایع دست شویی دارید، سعی کنید از مایع‌هایی دست شویی ملایم استفاده کنید تا چربی پوست دستتان را از بین نبرند. زمانی که پوست تمیز شود، تولید چربی در پوست به حداقل می‌رسد. پس سعی کنید از مایع دسشویی‌های بنام و با برند‌های شناخته شده استفاده کنید.

ژل ضدعفونی کننده دست

این نوع ژل‌ها اولین بار در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها مورد استفاده قرار میگرفت؛ دلیل این امر آن بود که ملاقات کنندگانی که به عیادات بیماران می‌آیند، دستان خود را ضد عفونی کنند تا بیماری جدیدی را به بیماران منتقل نکنند؛ زیرا بیماران به علت مصرف زیاد قرص و دارو بدن ضعیف و مقاومت کمتری نسبت به سایرین داشتند. با گذشت زمان فرمولاسیون این گونه ژل‌های ضد عفونی‌کننده کمی تغییر کردند و مناسب استفاده روزمره سایر افراد هم شدند. کاربرد اصلی آن‌ها برای زمانی بود که افراد دسترسی راحت و سریعی به آب و مایع دست شویی نداشتند و میخواستند سریعا از پاک و ضد عفونی بودن دست‌های خود اطمینان حاصل کنند. در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونا استفاده از این ژل‌ها بار دیگر رونق گرفته است؛ در زمان شایع بودن این ویروس، نیاز است تا هر یک ساعت یک بار دستان خود را ضد عفونی کنید. با این وجود بهتر است تا جایی که امکان دارد از دست دادن با سایرین خودداری کنید، زیرا قدرت این ژل‌ها انقدر‌ها هم زیاد نیست.

انواع شامپو‌ها

درست است که موضوع اصلی این مقاله در خصوص معرفی لوازم شست و شو و پاک کننده‌های منزل برای خانه تکانی است. ولی بهداشت فردی هم نباید نادیده گرفته شود و جا دارد در این مقاله به انواع شامپو‌ها و کاربرد‌های آن‌ها که در جشنواره اسفندماه اکالا شامل تخفیف میشوند هم اشاره کنیم. خوب است بدانید قبل از اینکه شامپو بوجود آید، مردم در قدیم رو به کتیرا و سدر می‌آوردند و با این نوع مواد گیاهی مو‌های خود را شست و شو می‌کردند. در زمان حال و با آلودگی‌های مختلفی که وجود دارد، اینگونهمواد طبیعی نمیتوانند پاسخگو باشند، از طرف دیگر استفاده از آن‌ها زمان زیادی میگیرد. بعد‌ها شامپو با برند‌های خاص بوجود آمدند. شامپو‌ها با قدرت پاک کنندگی متفاوت و متناسب با انواع و اقسام مشکلات موی افراد وجود دارند. شامپو‌های موجود در بازار و فروشگاه‌ها از برند‌های متفاوت یافت میشوند. استفاده از شامپوی خوب، براق کننده مو و چربی زدای خوبی است و کمک می‌کند تا هنگام شانه یا برس زدن، بار الکتریکی در مو را کم کند و از به وجود آمدن شوره در سر جلوگیری می‌کند. امروزه برند‌های مختلفی شامپو‌هایی بر پایه گیاهان هم تولید میکنند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از خواص گیاهان هم بهره‌مند شوید.

پودر لباسشویی و مایع لباس شویی

پودر لباسشویی بسیار کاربردی و تمیز کننده بسیار مناسبی برای لباس و پارچه هست. برند‌های متفاوت در بازار موجود است و می‌توانید انواع و اقسام آن را از فروشگا‌ها با برند‌های متفاوت خریداری کنید. بعد از شستن لباس‌ها با پودر‌های موجود می‌توانید از نرم کننده لباس استفاده کنید. برای شستن لباس‌های تیره می‌توانید از مایع مناسب شوینده پارچه‌های تیره و مشکی استفاده کنید. برای شستن لباس‌های زیر بهتر است بهتر از صابون و پودر صابون استفاده کنید که بهترین نوع شوینده برای لباس زیر است. شستن لباس کودک بسیار حساس است و به دقت بیشتری نیاز دارد. بهتر است برای استفاده از مواد شوینده لباس کودک از برند‌های شناخته شده مانند برند‌هایی که در جشنواره پاییزه اکالا معرفی میشوند، استفاده شود.

در نهایت برای استفاده از تخفیفات و پیشنهادات هیجان انگیز اکالا در جشنواره اسفندماه، وارد سایت okala.com بشوید و برای اولین خرید خود از کد تخفیف زیر استفاده کنید.

کد تخفیف ویژه اولین خرید: okala1575

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
با سلام در این وضعیت کرونا خانه تکانی انجام دهیم یا نه
آخرین اخبار