ایرانی‌ها در میان برترین‌های لیگ قهرمانان آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آماری از عملکرد تیم‌ها و بازیکنان برتر تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ منتشر کرد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آماری از عملکرد تیم‌ها و بازیکنان برتر را منتشر کرد که نام تیم‌های کشورمان و چند بازیکن از آن‌ها در این آمار به چشم می‌خورد.

علی علیپور مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس ایران با ۲ گل در رتبه ششم برترین گلزنان قرار دارد. گومیس (لهلال)، الهیدوس (السد) و اوگاوا (ویسل کوبه) هر یک با ۳ گل زده در رتبه‌های اول تا سوم ایستاده اند.

مهدی ترابی هافبک پرسپولیس با ۲ پاس گل در رتبه هفتم برترین پاسور‌ها قرار دارد. این در حالی است که نفرات اول تا هشتم همگی ۲ پاس گل داده اند و آندرس اینیستا هم در این لیست قرار دارد.

آرش رضاوند از تیم فوتبال استقلال ایران با ایجاد ۶ موقعیت در رتبه هشتم از این حیث قرار دارد. لیندرو (اف سی توکیو/ با ۱۱ موقعیت)، اینیستا (ویسل کوبه /با ۹ موقعیت) و کاریو (الهلال/ با ۸ موقعیت) در رتبه‌های اول تا سوم هستند.

در بخش بیشترین پاس، احمد نوراللهی و شجاع خلیل زاده با ۱۴۸ پاس به ترتیب در رتبه پنجم و هفتم قرار دارند. از نظر بیشترین سانتر محمدرضا حسینی با ۱۷ سانتر در رتبه سوم جای دارد.

پیام نیازمند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه سپاهان با ۹ مهار (سیو) در رتبه چهارم بهترین دروازه بان‌ها قرار گرفت. دروازه بان‌های چیانگری یونایتد تایلند، الاهلی عربستان (با ۱۰ مهار) والوحده امارات (با ۹ مهار) در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. از سوی دیگر، از نظر گل خورده نام دروازه بانان هر ۴ نماینده کشورمان در جمع ۱۰ دروازه بانی که بیشترین گل خورده را داشته اند دیده می‌شود.

سید مهدی رحمتی با ۵ گل خورده، علیرضا بیرانوند با ۴ گل خورده، پیام نیازمند و سید حسین حسینی با ۳ گل خورده به ترتیب در رتبه‌های سوم، پنجم، نهم و دهم قرار دارند.

فرشاد فرجی مدافع تیم فوتبال شهرخودرو ایران با ۱۲ دفع توپ در رتبه دوم بیشترین دفع توپ قرار دارد. فارس جمعه از الوحده امارات با ۱۲ و ایگور کریمتس با ۱۱ دفع توپ در رتبه‌های اول و سوم جای گرفته اند.

بخش تیمی

سپاهان ایران با ۴ گل زده در رتبه هفتم بیشترین گل زده قرار دارد. ویسل کوبه و یوکوهاما با ۶ گل، السد و پاختاکور با ۵ گل در رتبه اول تا چهارم هستند. از نظر بیشترین خلق موقعیت گلزنی، شهرخودرو با ۵ و پرسپولیس با ۴ ایجاد موقعیت در رتبه‌های سوم و چهارم جای دارند و استقلال و سپاهان هم با ۳ موقعیت در رتبه‌های هشتم و نهم قرار گرفته اند. از نظر درصد تبدیل موقعیت به گل سپاهان اصفهان با ۱۹ درصد در رتبه هشتم قرار دارد. پاختاکور با ۲۹، السد با ۲۸ و جنبوک هیوندای با ۲۵ درصد در رتبه‌های اول تا سوم هستند.

به لحاظ بیشترین شوت، پرسپولیس با ۲۷ شوت در رتبه ششم، استقلال و سپاهان (با ۲۵ شوت) در رتبه‌های هشتم و نهم جای گرفته اند. یوکوهاما (۴۳)، الهلال (۳۶) و توکیو (۳۱) در رتبه‌های اول تا سوم هستند. از نظر ارتکاب بیشترین خطا، پرسپولیس با ۳۳ خطا در رتبه هفتم قرار دارد. پاختاکور (۴۲)، یوکوهاما (۴۱) و السد (۳۵) در رتبه‌های اول تا سوم خشن‌ترین تیم‌ها هستند.

به لحاظ بیشترین دقت ارسال پاس، پرسپولیس با ۸۷ درصد در رتبه چهارم جای دارد، استقلال با ۸۲ درصد و شهر خودرو با ۸۱ درصد به ترتیب در رتبه‌های ششم و نهم قرار دارند. الهلال، ویسل کوبه و یوکوهاما هر یک با ۸۸ درصد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.


بیشتر بخوانید: لیگ قهرمانان آسیا/ السد ۳ - سپاهان صفر/ شکست سنگین شاگردان قلعه نویی در گام دوم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
esi
۰۰:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
البته ماکه همیشه دنبال کننده هستیم احتمالا اشتباه پیش اماده
Iran (Islamic Republic of)
esi
۰۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
تولید داروی ضد ویروس کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
عجب!
همین برتری رو به جلو با شیب ملایم را حفظ کنن فقط شتاب ندن بهش با توجه به اون شیب ترمز گرفت سخت میشه اونوقته که دیگه باید غل خورد!