هشدار درباره ناپایداری‌های جوی در بوشهر؛

از تلاطم دریا تا گرم و سرد شدن ناگهانی هوا

هواشناسی استان بوشهر از افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و تلاطم دریا، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق از دوشنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، از عصر دوشنبه با نفوذ امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور و تداوم فعالیت آن تا پایان چهارشنبه، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان افزایش می‌یابد و ضمن افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و تلاطم دریا، وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: باد شدید عصر دوشنبه تا اواخر سه‌شنبه با جهت جنوب شرقی و  اوایل روزچهارشنبه تا پایان هفته با جهت شمال غربی خواهد وزید.

او ادامه داد: رگبار پراکنده باران و رعد و برق و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای به ویژه از عصر سه‌شنبه تا اوایل چهارشنبه رخ می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه در این مدت ارتفاع موج تا حدود ۲/۵ متر افزایش می‌یابد، گفت: به سبب وزش باد شدید و تلاطم شدید دریا، از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری خودداری شود.

راستگو افزود: احتمال وقوع گرد و خاک و احتمال کاهش موقت دید افقی و اختلال در پرواز‌ها نیز وجود دارد.

او همچنین از افزایش محسوس دما و افت ناگهانی آن خبر داد و عنوان کرد: دوشنبه و سه‌شنبه دما افزایش می‌یاد و سپس شاهد افت ناگهانی دما در چهارشنبه و پنجشنبه خواهیم بود که این تنش دمایی ممکن است باعث ایجاد خسارت در محصولات کشاورزی شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را تا فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و کاهش دید پیش بینی کرد و افزود: جهت وزش باد متغیر، گاهی جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا به تدریج بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۶ گاهی تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو، با بیان اینکه ارتفاع موج دریا را تا فردا،  ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر، خواهد بود، بیان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۱:۲۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۳، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۱۱ و مد دوم ساعت ۱۹:۲۸ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.