تیم‌های واکنش سریع هلال احمر لرستان جهت مقابله با سیلاب احتمالی آماده باش هستند

مدیر عامل هلال احمر لرستان با اشاره به آماده باش تیم‌های واکنش سریع هلال احمر جهت مقابله با سیلاب احتمالی گفت: برای تامین چادر مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، صارم رضایی مدیر عامل هلال احمر لرستان با اشاره به آمادگی هلال احمر جهت پیشگری از وقوع سیل اخیر در استان اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و امکان وقوع سیل در استان کلیه شعب، تیم‌های خواهران و برادران واکنش سریع و جمعیت هلال احمر استان از امروز آماده باش کامل هستند.

او افزود: از امروز اقلام امدادی دپو شده در انبار‌ها به شهرستان‌های در معرض خطر ارسال خواهد شد و همچنین با هماهنگی‌های انجام شده امروز پنج تریلی مواد غذایی وارد استان خواهد شد و جهت تامین چادر هیچ گونه مشکلی نداریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد:با توجه به اینکه در سیل گذشته جهت تهیه نقشه جامع استان با مشکل روبرو شدیم و نمی‌دانستیم در یک روستا چه تعداد خانوار وجود دارد و اطلاعی از وضعیت بهداشتی روستا نداشتیم، ولی در حال حاضر این نقشه جامع استان به تعداد بخش، روستاو شهرستان‌ها تهیه شده است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه بعضی از مسیر‌های استان امداد هوایی نیاز دارند پیگیری کردیم که از امروز دو بالگرد در استان حضور داشته باشد.

رضایی گفت: با هماهنگی فرمانداران نقاط امن جهت اسکان اضطراری شناسایی شده و سعی شده یک کیلومتر با جاده جهت راحت شدن تردد فاصله داشته باشدچرا که در سیل گذشته مجبور بودیم در مسیر جاده‌ها جادر بزنیم که سبب ایجاد مشکلاتی شده بود.

او تصریح کرد: پیش بینی تجهیزات عملیات در شب و نیاز به ژنراتور و نور افکن از دیگر اقدامات انجام شده است که در همین راستا در جمعیت هلال احمر تعداد سه دستگاه ژنراتور بزرگ و کوچک تهیه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطر نشان کرد: کار بردن بعضی از تجهیزات فنی و تخصصی هنگام وقوع سیل بسیار مهم است، ولی متاسفانه تجهسزات فنی برخی دستگاه‌ها در سیل کارنمی کرد که انتظار داریم این تجهیزات چک شود به خصوص بی سیم‌ها و تلفن‌های ماهواره ایی بسیار ضروری است.

او اظهار داشت:در بحث عشایر باید امور روستایی و عشایر با اطلاع رسانی به عشایر هشدار وقوع سیل را اعلام کنند که در هنگام سیل با مشکل روبرو نشویم.

رضایی گفت:چنانچه سیل رخ دهد توزیع چادر به صورت انفرادی نداریم و به صورت کمپ زده شود که پس از رفع مشکل جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.