تشدید مراقبت‌های بهداشتی در پایانه مرزی بیله سوار برای مقابله با کرونا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان پایگاه مراقبت مرزی برای مقابله با کرونا بصورت ۲۴ ساعته درحال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه روزانه ۴ هزارو ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از طریق این پایانه به میهن عزیز اسلامی تردد می‌کنند گفت: پایگاه مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی استان بصورت ویژه و شبانه روزی درحال فعالیت می‌باشد.

او توزیع ماسک در بین کلیه کارکنان و نمایندگان ادارات و نهاد‌های مستقر در پایانه مرزی بیله سوار را بیان کرد و افزود: داخل سالن‌های مسافری و تجاری پایانه مرزی بیله سوار بطور مرتب از سوی کارکنان این پایانه ضدعفونی شده و مراقبت‌های بهداشتی لازم نیز انجام می‌شود.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل بر تعامل و همکاری همه جانبه کارکنان پایانه مرزی و پایگاه مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا ویروس تاکیدکرد.

استقرار امکانات و تجهیزات کافی در مرز بیله سوار

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز با بیان اینکه این دانشگاه با امکانات و تجهیزات کافی در مرز بیله سوار مستقر شده افزود: افراد پس از معاینه و اطمینان از سلامتی آن‌ها وارد کشور می‌شوند.

بابک نخستین گفت: همکاران پایگاه مراقبت مرزی بطور مرتب و مداوم درحال تب سنجی، آموزش و انجام مراقبت‌های لازم در پایانه مرزی بیله سوار هستند.

او تصریح کرد: درصورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا ویروس که سابقه حضور در کشور‌های مثبت اعلام شده و علائم آن را داشته باشند از ورود به کشور ممانعت بعمل آمده و یا قرنطینه می‌گردند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: رعایت نکات مهم بهداشتی از جمله شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست دادن و روبوسی و استفاده از ماسک در صورت بروز علائم بیماری، استراحت در منزل و عدم حضور در مکان‌های عمومی در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه، عطسه و آبریزش بینی، در پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی و کروناویروس موثر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار