استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم ایجاد بخش‌های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان‌ها

استاندار گیلان در نشست مقابله با گسترش ویروس کرونا بر لزوم ایجاد بخش‌های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان شب گذشته در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس استان با تأکید بر لزوم ایجاد بخش‌های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان‌ها گفت: واحد‌های صنفی حق سوءاستفاده از اضطراب مردم را ندارند و تعزیرات حکومتی، ضمن برخورد قانونی، به پلمب واحد‌های متخلف اقدام کند.

او افزود: در جلسه شورای سلامت و پدافند غیرعامل ۱۴ بهمن ماه موضوعات مورد نظر تأکید و یک روز قبل از آن نیز به منظور ضرورت وجود آمادگی در سطح شهرستان‌ها به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

استاندار گیلان رعایت توصیه‌های بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه و حفظ آرامش جامعه را یک اصل مهم عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های مختلف متولی در این حوزه باید ضمن حفظ آرامش خود و جامعه، براساس دستورالعمل‌ها، با اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و متولیان و متخصصان ذیربط باید مسائل مورد نیاز را به اطلاع مردم برسانند.

زارع با تأکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند، گفت: باید به صورت مستمر با ابزار‌ها و شیوه‌های مختلف، اطلاع رسانی‌های شایسته در خصوص ویروس کرونا صورت گیرد تا گروه‌های سنی مختلف جامعه در جریان قرار بگیرند.

او با بیان اینکه شرایط آمادگی حداکثری برای مقابله با این ویروس را باید داشته باشیم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت در شهرستان‌ها با نظارت فرمانداران تدابیر لازم را در سطح شهرستانی بیاندیشند و بخش‌های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان‌ها ایجاد و محدود به چند شهرستان خاص، نباشد.

استاندار با تأکید بر اینکه پزشکان، پرستاران و دیگر عوامل باید تسهیل گر باشند، اظهار داشت: تجهیزات، امکانات و لوازم مورد نیاز اعلام شود تا در سریعترین زمان ممکن تأمین شود.

زارع با اشاره به اینکه به منظور آموزش بیشتر دانش آموزان و تجهیز مدارس به اقلام مورد نیاز بهداشتی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع کرونا تمامی مراکز آموزشی و علمی تا چهارشنبه این هفته تعطیل شده است، گفت: این تصمیم شامل مراکز آموزشی آزاد، فنی و حرفه ای، پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک استان نیز می‌شود.

او در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان نیز افزود: اگر میزبانان مسابقات به برگزاری بدون تماشاگر تمایل داشتند، اقدام شود در غیر این صورت اداره کل ورزش و جوانان از سازمان لیگ درخواست کند تا یک هفته مسابقات را به تعویق بیاندازد.

استاندار گیلان به تشکل جلسه قرارگاه زیستی استان و فعال بودن کارگروه‌های ذیل آن در راستای وظایف مقابله‌ای با این ویروس اشاره و تصریح کرد: در سطح شهرستان‌ها آموزش‌های توجیهی توسط پزشکان و پرستاران شهرستانی با نظارت فرمانداران انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.