از ابتدای امسال، دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان چهارمحال و بختیاری احیا و اصلاح شد.

احیای دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال طرح اصلاح و احیا در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان انجام شد و ۳۰۰ هکتار حذف و جایگزینی صورت گرفت.

او افزود: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت دولت در سطح باغات استان انجام می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: اقدامات اصلاح و احیای باغات درجه دو با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ انجام می‌شود که در در دستور کار سازمان قرار دارد.

او با اشاره به سرمازدگی باغات کشاورزی استان در زمان باردهی ادامه داد: جایگزینی ارقام دیرگل در محصولات باغی از تلاش‌های این اداره کل است تا از سرمازدگی و خسارت به محصولات باغی کشاورزان جلوگیری کرد.

شیرانی همچنین با اشاره به طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار گفت: این طرح در دو حوزه باغات آبی و دیم انجام می‌شود که به دلیل شرایط آبی، این نوع کشت محدودتر است، اما در کشت باغات به روش دیم متقاضیان بسیاری وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار