آموزش بزرگ‌ترین رکن مقابله با بیماری کرونا

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش بزرگ‌ترین رکن مقابله با بیماری کرونا است.

آموزش بزرگ‌ترین رکن مقابله با بیماری کرونابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد رئیسی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آموزش بزرگ‌ترین رکن در مقابله با بیماری کرونا است اظهار داشت: برای ارائه آموزش باید از همه پتانسیل‌های موجود استفاده شود و مشابه کمپین فشار خون در همه شهر‌ها باید پایگاه‌های مقابله با کرونا تشکیل گردد.

او افزود: همه راه‌های انتقال بیماری کرونا باید مدنظر قرار گیرد و آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم داده شود.

رئیسی با اشاره به اینکه بعضاً در برخی اخبار به موضوعات غیرتخصصی دامن زده می‌شود اضافه کرد: از ارائه آمار، ارقام و اطلاعاتی که صرفاً بر اساس ذهنیات است خودداری شود، آمار باید بر اساس اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

او ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده عمده افراد مبتلا به ویروس کرونا دچار چاقی مفرط بوده یا بیماری‌های زمینه‌ای داشته و سن متوسط مبتلایان نیز ۶۰ سال به بالا بوده است.

رئیسی گفت: آخرین وضعیت بیماری کرونا در چین به این صورت است که ۷۸ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که دو هزار و ۳۶۲ نفر آن‌ها فوت کردند، همچنین ۳۲ کشور مبتلا به این بیماری شدند و ممکن است این آمار روزبه روز افزایش پیدا کند.

او با تأکید بر اینکه سرویس مدارس باید مدنظر قرار گیرد افزود: دوره کمون بیماری کرونا سه تا ۱۴ روز است و ویروس کرونا تا ۹ روز زنده می‌ماند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.