معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان خبر داد؛

بهره‌برداری از دومین مدرسه کانتینری کشور

معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان از بهره‌برداری از دومین مدرسه کانتینری کشور در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خرم‌آبادی معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان گفت: با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز دومین مدرسه کانتینری کشور با تمام استاندارد‌های لازم در قالب یک مدرسه ۳ کلاسه در روستای ده‌پهلوان در بخش مرکزی شهرستان دلفان افتتاح شد.

او ادامه داد: این مدرسه کانتینری ۳ کلاسه، در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع سازه‌ای با زیربنای ۱۴۰ متر و با استاندارد‌های یک فضای آموزشی ایجاد شد.

به گفته معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان با افتتاح این مدرسه بیش از ۵۰ دانش‌آموز از تحصیل در کانکس و مدرسه ناایمن موجود رهایی پیدا کردند.

او بیان کرد: مدرسه این روستا تقریباً تخریب شده بود و با هر زلزله امکان داشت فروبریزد، به همین دلیل دانش آموزان به‌اجبار در کانکس مستقر شدند که محیط استانداردی برای تحصیل نیست.

خرم‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه یک خیر مدرسه‌ساز پیشنهاد ساخت این مدرسه را داد که پس از بررسی استاندارد‌های لازم بلافاصله تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و شرکتی به‌عنوان مجری طرح فعالیت عمرانی تسطیح، محوطه چینی و ... را آغاز کرد و در عرض ۲ ماه مدرسه جدید با تمام امکانات به بهره‌برداری رسید.

معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان در خاتمه از خیرین دعوت کرد تا با بازدید از این مدرسه ۳ کلاسه با تمام امکانات بازی، زمین ورزش و ... به این حوزه ورود کرده و با استفاده از مدارس کانتینری که تولید داخل بوده و از سوی معماران ایرانی طراحی شده‌اند، محرومیت‌های موجود در روستا‌های این منطقه را مرتفع کنند.

بهره‌برداری از دومین مدرسه کانتینری کشور

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.