دعوت از مردم مازندران برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون مازندران به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های آن در استان از مردم نوعدوست مازندران برای اهدای خون دعوت کرد.

اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: به دنبال سردتر شدن هوا و پیش بینی کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های آن در استان از مردم نوعدوست  مازندران دعوت کرد برای اهدای خون و فرآورده‌های آن درمراکز انتقال خون مازندران حضور یابند.

او با اشاره به کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به دلیل سرمای اخیر و رواج بیماری کرونا افزود: ذخایر خون و فرآورده‌های خون رو به کاهش است.

پوریانی گفت: از دارندگان همه گروه‌های خونی به ویژه افرادی که داری گروه خون A+، O+ و گروه‌های منفی خون هستند تقاضاداریم به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و با اهدای یک واحد خون جان سه بیمار را از مرگ حتمی نجات بخشند.

مدیرکل انتقال خون مازندران به بیماری شایع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و افزود: جای نگرانی نیست و خطر بیماری کرونا در مقایسه با بیماری‌هایی مثل مرس و سارس که در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ در کشور چین و عربستان وجود داشته خیلی کمتر است و مردم عزیز می‌توانند با رعایت کردن نکات بهداشتی لازم از جمله، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و یا پاک کننده‌های الکلی، استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و یا عطسه، استفاده از ماسک‌های فیلتردار و یا یکبار مصرف، دست ندادن و در برابر این ویروس از خود محافظت کنند.

پوریانی گفت: انتقال خون مازندران دارای کادر پزشکی مجرب و آموزش دیده است که کاملا داوطلبان اهدای خون را تحت معاینه قرار می‌دهد و در صورت دارابودن شرایط لازم برای اهدای خون از داوطلبان خونگیری به عمل می‌آید؛ بنابراین جای هیچگونه نگرانی نیست.

او با بیان اینکه همه پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های، ساری، آمل، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، نور، بهشهر، قایمشهر پذیرای داوطلبان اهدای خون هستند افزود: پایگاه گلوگاه فقط چهارشنبه‌ها و جویبار دوشنبه و چهارشنبه‌ها فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از همراهی جامعه اهداکنندگان خون تشکر کرد و گفت: در یازده ماهه امسال ۱۵۷ هزارو ۲۹۵ داوطلب به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ، ۱۲۱ هزار و ۳۷۹ اهداکننده خود به اهدای خون خود شدند.

مازندران به علت دارابودن بیش از ۴ هزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی، وجود ۶ مرکز جراحی قلب باز، تصادفات جاده‌ای و یکی از پرمصرف‌ترین استان در زمینه خون و فرآورده‌های آن در کشور است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار