احتمال تخصیص یک میلیارد دلار از سوی کنگره آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا

نشریه پلیتیکو از احتمال تخصیص یک میلیارد دلار از سوی کنگره آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه پلیتیکو امروز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد کاخ سفید در حال آماده کردن خود برای درخواست مقداری منابع مالی به منظور مقابله با ویروس کروناست.

پلیتیکو به نقل از ۴ منبع آگاه اعلام کرد: پس از چندین هفته تردید دولت (آمریکا) برای فشار آوردن به منظور دریافت بودجه اضافی، کاخ سفید بزودی از کنگره خواهد خواست مبلغی اضطراری را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تخصیص دهد.

نشریه پلیتیکو در ادامه نوشت: دو منبع به پلیتیکو اعلام کردند هرچند این مبلغ شاید به شکلی قابل ملاحظه، از میزانی که برخی مقامات حوزه بهداشت در خصوص ضرورت آن بحث می‌کند، کمتر باشد، اما احتمالا در حدود ۱ میلیارد دلار خواهد بود که می‌تواند به سرعت در زمینه توسعه واکسن‌های احتمالی، انجام تست‌های آزمایشگاهی و دیگر مسائل مرتبط با سرمایه گذاری در این زمینه هزینه شود.

یک منبع به نشریه پلیتیکو گفت این درخواست در مراحل اولیه خود قرار دارد و مجموع مبلغ اختصاص یافته، ممکن است تغییر کند. همچنین یک منبع در کنگره آمریکا گفته اعضای کنگره انتطار دارند این درخواست ظرف چند روز آینده ارائه شود.

آمریکا در حالی می‌خواهد این مبلغ را برای مقابله با کرونا اختصاص دهد که تقریبا ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۲ هزار نفر نیز جان خود را در پی ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار