آغاز عملیات اجرایی باغ ۱۰ هکتاری ایرانی در شیراز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از آغاز عملیات اجرایی باغ ۱۰ هکتاری ایرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در شیراز خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی باغ ۱۰ هکتاری ایرانی در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جواد بهادری گفت: باغ ایرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار واقع در بلوار امیرکبیر، با هدف حفظ باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها تملک شده است.

او با بیان اینکه هزینه احداث باغ ایرانی ۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، افزود: با توجه به نیاز شهروندان ساکن در منطقه ۴، تملک و طراحی این باغ در دستور کار قرار گرفت و امروز این پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود.

بهادری ادامه داد: باغ ایرانی امیرکبیر که در محدوده شهرداری منطقه چهار واقع شده و از دهه ۴۰ شمسی به صورت باغ مشجر بوده که اقدامات نوسازی ضلع شرقی و جنوبی آن در سال‌های گذشته منجر به افزایش تراکم جمعیت منطقه شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز عنوان کرد: این باغ با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شهر شیراز و توسعه فضای سبز و فراهم شدن فضایی آرامش بخش برای شهروندان در حال احداث است.

او بیان کرد: در طراحی این باغ، سعی شده علاوه بر رویکرد باغ ایرانی، تعامل حداکثری با ساکنین و بهره برداران از فضا برقرار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار