رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در راه‌های برون شهری و مناطقی که میزان سرعت به وسیله تابلو یا علائم دیگر معین نگردیده سرعت با توجه به نوع جاده تعیین می‌شود.

سرعت مجاز به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در آزادراه‌ها حداکثر میزان سرعت مجاز انواع وانت بار‌ها و سواری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون و کامیونت ۱۱۰ کیلومتر و حداقل میزان سرعت کلیه این وسایل ۷۰ کیلومتر در ساعت است.

او ادامه داد: در بزرگراه‌ها حداکثر میزان سرعت مجاز انواع وانت بار‌ها و سواری ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون و کامیونت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در جاده‌های اصلی حداکثر میزان سرعت مجاز برای انواع وسایل نقلیه در روز‌ها ۹۵ و در شب‌ها ۸۵ کیلومتر در ساعت است.

رئیس پلیس راه استان بیان کرد: حداکثر میزان سرعت در جاده‌های فرعی در روز‌ها ۸۵ و شب‌ها ۷۵ کیلومتر و در نقاطی که به علت شرایط فنی و فیزیکی استفاده از حداکثر میزان سرعت میسر نمی‌شود تابلو‌های تعیین کننده میزان سرعت، متناسب با شرایط مذکور تهیه و نصب می‌شود.

او در پایان گفت: رانندگان وسایل نقلیه هنگام عبور از معابر و گذرگاه‌های باریک یا پرجمعیت و هنگامی که دارای محدودیت دید می‌باشند بایستی آهسته و با سرعت مطمئن حرکت کرده و در صورت احتمال وقوع حادثه یا اخلال در نظم حرکت وسیله نقلیه را کند یا آن را متوقف کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.