معاون فنی پلیس راه کشور:

با اجرای طرح مدیریت کنترل سرعت تصادفات تا پنجاه درصد کاهش می‌یابد

معاون فنی پلیس راه کشور در سفر به اراک گفت: با اجرای طرح مدیریت کنترل سرعت در استان مرکزی تصادفات تا پنجاه درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ قلی نیا معاون فنی پلیس راه کشور در حاشیه سفرش به استان مرکزی که به همراه مشاوران سازمان بهداشت جهانی صورت گرفت با بیان اینکه استان مرکزی در کشور ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان پایلوت طرح مدیریت کنترل سرعت در نظر گرفته شده گفت: با اجرای طرح مدیریت کنترل سرعت در استان مرکزی تصادفات تا پنجاه درصد کاهش می‌یابد.

با اجرای طرح مدیریت کنترل سرعت تصادفات تا پنجاه درصد کاهش می‌یابد

سرهنگ قلی نیا افزود: در بازدیدی که از جاده‌های استان مرکزی داشتیم جانمایی غلط دوربرگردان‌ها و دسترسی‌های فراوان در سطح بزرگراه‌ها و جاده‌های استان مرکزی از مهم‌ترین عوامل تصادف در استان است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در رانندگی و ایمنی و خطر جانی برای رانندگان داشته باشد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه سرعت یکی از عوامل بسیار مهم و سومین عامل اصلی وقوع تصادفات منجر به فوت و جرح در کشور است تصمیم بر این شد استان مرکزی به عنوان پایلوت کشور در طرح مدیریت کنترل سرعت دزر کشور باشد.

معاون فنی پلیس راه کشور بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی سال ۲۰۰۷ را به عنوان سال کنترل سرعت در نظر گرفته بود و کشور ما را به عنوان کشور انتخاب کردند و امیدواریم با اجرای طرح کنترل سرعت به عنوان کشور پایلوت بتوانیم به عنوان یک الگو برای سایر کشور‌ها باشیم

او ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به کشور ما آمدند و جلسات متعددی برگزار شد که استان مرکزی با دارابودن راه اصلی و مهم و شریانی کشور به عنوان پایلوت انتخاب شد و بازدید از این راه‌ها داشتیم.

سرهنگ قلی نیا تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که به امید خدا بعد از اجرای طرح تا ۵۰ درصد بتوانیم تلفات تصادفات در مسیر را کاهش دهیم و شاهد این آمار بسیار امیدوارکننده باشیم و بتوانیم بعد از اجرای موفق طرح در سایر شهر‌های کشور هم شاهد کاهش تصادفات باشیم.

او اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد مداخلات مختلف در حوزه ایمنی در حوزه کنترلی از سوی کارشناسان و مشاورین سازمان بهداشت جهانی و از سوی پلیس و سازمان راهداری و سایر نهاد‌های درگیر در موضوع ایمنی و تصادفات بررسی شود و امیدواریم بتوانیم با ابزار‌های مفیدی که در اختیار داریم بتوانیم مدیریت سرعت خود را در طی مدت تعیین شده کنترل کنیم.

معاون فنی پلیس راه کشور گفت: در بازدیدی که از راه‌های استان مرکزی داشتیم موضوعات بسیار مهمی مثل تعیین نقاط حادثه خیز، ایمنی راه، دسترسی به دوربرگردان ها، تابلو‌ها و علائم رانندگی و هندسه راه برای تعیین نقاط آزاد خیز در این فرآیند مورد توجه قرار گرفتند

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.