دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر:

۴۷ درصد واجدان شرایط رای در بوشهر در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کردند

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: میزان مشارکت مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۴۷ درصد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ با رای‌گیری در ۷۲۰ شعبه اخذ رای در استان برگزار شد.

او افزود: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر در مجموع ۷۸۳ هزار و۳۳۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸ بودند که در مجموع چهار حوزه انتخابیه ۳۶۵ هزار و ۵۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد میزان مشارکت در استان حدود ۴۷ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم عبدالکریم جمیری با کسب ۲۹ هزار و ۲۶۰ بالاترین رای، را کسب کرد. در این حوزه از مجموع ۲۹۴ هزار و۲۷۳ نفر واجدین شرایط اخذ رای۱۰۷ هزار و ۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند یعنی میزان مشارکت ۳۶ درصد بوده است.

دهقانی عنوان کرد: در این حوزه میزان مشارکت شهرستان بوشهر ۳۳درصد، شهرستان گناوه ۴۱ درصد و شهرستان دیلم ۵۲ درصد بوده است.

او گفت: در حوزه انتخابیه دشتستان نیز ابراهیم رضایی با مجموع ۳۶ هزار و ۵۸۱ رای حائز بیشترین آرا شد. از مجموع. ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۸۹ هزارو ۹۴۱ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: در حوزه دشتی و تنگستان غلامحسین کرمی با ۲۹ هزار و  ۵۷ رای بیشترین رای را در این حوزه کسب کرد. همچنین در این حوزه بالاترین میزان مشارکت در میان چهار حوزه انتخابیه استان رقم خورد و از مجموع ۱۰۷ هزارو ۸۷۱ نفر واجدین شرایط، ۷۲ هزارو ۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که مشارکت ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

دهقانی بیان کرد: میزان مشارکت در شهرستان دشتی ۶۹ درصد و شهرستان تنگستان ۶۵ درصد بوده است.

او افزود: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه  نیز موسی احمدی با کسب۳۸  هزار و ۹۹۸ رای بیشترین آرا را در این حوزه به خود اختصاص داد. در این حوزه از مجموع ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ واجدین شرایط ۹۶ هزار و ۴۶۳ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد ۴۵ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: میزان مشارکت در شهرستان کنگان ۴۰ درصد، شهرستان دیر ۶۷ درصد، شهرستان جم ۵۲درصد و در شهرستان عسلویه ۳۳ درصدبوده است.

 دهقانی عنوان کرد: در همه حوزه‌ها حد نصاب لازم در مرحله اول انتخابات از سوی منتخبان کسب شده و انتخابات به مرحله دوم کشیده نخواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.