اخذ سند مالکیت ۲۱ موقوفه و بقعه متبرکه در بندپی بابل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی بابل گفت:سند مالکیت ۳ بقعه و ۱۸ موقوفه در بندپی بابل اخذ شد.

حسین محمدی کنگرج رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی بابل در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: سند مالکیت ۳ بقعه و ۱۸ موقوفه در بندپی اخذ شد و برای بیش از ۲۰ فقره رای به نفع موقوفات در مراجع قضایی صادر شده است.

او با اشاره به فرهنگ وقف، افزود: مصداق بارز نوع دوستی و خیرخواهی در جامعه که در قرآن بیان شده، سنت حسنه وقف است.

محمدی کنگرج گفت: اداره اوقاف بندپی تمام تلاش خود را برای اجرای نیات واقفین، حفظ موقوفات و دفاع از سنت حسنه وقف بکار می‌گیرد و در این زمینه نیاز به همکاری همه مردم استان و شهرستان دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی بابل با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌های بی‌شماری را در جامعه باز کند، افزود: اگر نیت وقف‌های خیرین، نیاز‌های روز جامعه باشد، بی‌شک تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

محمدی وقف در حوزه قرآن، تبلیغ دین، سلامت، پژوهش و علم را از جمله نیاز‌های روز جامعه یاد کرد و گفت: با سنت حسنه وقف، می‌توان در این زمینه‌ها گره‌گشایی کرد.

او از ثبت ۳ مورد وقف جدید امسال در بندپی خبر داد و افزود: تمامی اوراق ۲۷۴ موقوفه در سامانه جامع موقوفات اسکن و بارگذاری شد.

محمدی از هزینه یک میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریالی برای اجرای نیات واقفین امسال در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: ۷۳ میلیون ریال در بخش خیریه، ۶۵ میلیون ریال در حوزه اجتماعی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش مذهبی، ۴۵ میلیون ریال در حوزه مذهبی و ۱۵۰ میلیون ریال در حوزه موقوفات مرتبط با بقاع متبرکه هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه یک میلیارد ریال در بقاع متبرکه در حوزه عمرانی هزینه شده است، گفت: رسانه یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه فرهنگ وقف است و باید در این راستا از کمک اصحاب رسانه، اندیشمندان، ائمه جماعت و سایر صاحب نظران برخوردار شویم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار