تعطیلی همه مدارس مازندران تا پایان هفته

مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی مازندران تا پایان این هفته تعطیل اعلام شد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس و مراکز آموزشی (آموزشگاه) مازندران با هماهنگی استانداری مازندران تا پایان این هفته تعطیل است.

او افزود: مدارس عالی و دانشگاه های مازندران نیز تا پایان هفته تعطیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این تعطیلات با هدف کم کردن  ارتباط رودروی افراد با هم و کاهش چرخه زنجیره انتقال ویروس است از دانشجویان و دانش آموزان خواست در این مدتی که مدارس و دانشگاه ها تعطیل است در منازل بمانند و بجز موارد ضروری به اماکن عمومی مراجعه نکنند.

او افزود: بیش از ۵۶۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی با خانواده‌های خود بیش از یک میلیون نفر جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و ظرفیت مناسبی برای مقابله با کرونا هستند.

موسوی افزود: بیشتر بیماران مبتلا به عارضه کرونای جدید علائم تنفسی مانند سرماخوردگی دارند که با استراحت و دیگر مراقبت‌های اولیه خوب می‌شوند.

او گفت: از دست دادن و روبوسی بشدت پرهیز کنید و از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تب و سرفه خودداری کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه شستشوی دست‌ها و صورت به طور مرتب باید انجام شود، افزود: هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست‌های خود را بشویید.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار