تدابیر پیشگیری از کرونا در مراکز بهزیستی اصفهان اتخاذ شد

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت:دستوراتی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز مختلف بهزیستی ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص تدابیر اتخاذ شده در مراکز بهزیستی به خصوص مرکز کودک و نوجوان در زمینه پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: دستوراتی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز مختلف بهزیستی شامل مهد‌های کودک، خانه‌های کودک و نوجوان، مراکز سالمندان، مراکز توانبخشی و مراکز ترک اعتیاد و گرمخانه‌ها ابلاغ شده است.

او با اشاره به اینکه در جلسه‌ای همفکری و اتخاذ تصمیم در زمینه کنترل بیماری کرونا در بهزیستی استان برگزار شد، افزود: همچنین متخصصان بیماری‌های عفونی برای همه مدیران مراکز بهزیستی استان راهکار‌های مداخله‌ای را تشریح کرده اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص تدابیر اتخاذ شده در مراکز کودک و نوجوان و مهد‌های کودک بهزیستی، تصریح کرد: تدابیر عمومی جلوگیری از انتشار ویروس مانند توجه به شستشوی دست‌ها در کودکان و ضدعفونی وسایل و و تجهیزات کار و توجه به علائم کودکان همچنین محدودیت ملاقات فرزندان ساکن در خانه‌های کودک و نوجوان اتخاذ شده است.

اودر خصوص تأمین بودجه کنترل و پیشگیری از کرونا برای مراکز بهزیستی، گفت: روز گذشته در جلسه‌ای موضوع تأمین اعتبار برای خرید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دیگر وسایل موردنیاز برای مراقبین و همه افراد ساکن در مراکز بهزیستی مطرح شد.

ناجی با تاکید بر اینکه در خصوص توجه به مشاهده هر گونه علائم مشکوک به مراقبان و پرستان مراکز اطلاعات لازم داده شده است، اظهار کرد: در استان اصفهان ۳۸ مرکز اقامتی کودک و نوجوان زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند همچنین یک شیرخوارگاه هم در شهر اصفهان فعالیت دارد، علاوه بر این موارد ۷۵۰ مهدکودک در سراسر در حال خدمات به کودکان هستند که ۳۷۰ مهدکودک در مرکز استان فعال هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص لزوم توجه خانواده‌ها به کودکان، خاطرنشان کرد: علاوه بر مهدکودک‌ها خانواده‌ها هم باید مراقبت‌های لازم را در زمینه پیشگیری و تکنیک‌های خود مراقبتی اعمال کنند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.