موتورسوار‌های متخلف عامل اصلی حوادث رانندگی در یزد/ ۸۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شد

سرپرست پلیس راهور استان یزد با اشاره به وجود موتورسوار‌های متخلف و حوادث رانندگی در شهر، گفت: بی نظمی‌های ترافیکی در شهر یزد منجر به تصادفات می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سرهنگ رضا زارع سرپرست پلیس راهور استان یزد در  نشست خبری پلیس راهور با اصحاب رسانه استان، گفت:  استفاده از تلفن همراه،‌ شیشه دودی، حرکات مارپیچ و سرعت غیرمجاز در اولویت برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی است.

او با اشاره به اینکه بی نظمی‌های ترافیکی در شهر یزد منجر به تصادفات می‌شود، افزود: از اوایل آبان ۹۸ سامانه پیامکی رانندگان پرخطر راه اندازی شده که ۳۰ فقره پیامک به رانندگان پرخطر ارسال شده است.

سرهنگ زارع گفت: از اوایل آبان ماه در پی راه اندازی سامانه پیامکی پلیس راهور، ۸۹ دستگاه خودرو متخلف تا به امروز توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

سرپرست پلیس راهور استان تصریح کرد: برای برخورد با رانندگان متخلف و اعمال قانون از اوایل امسال قبوض کاغذی جریمه حذف شده و ماموران پلیس راهور با استفاده از تلفن همراه  اعمال قانون انجام می‌ دهند.

سرهنگ زارع گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیشترین حوادث رانندگی با ۸۳ درصد مربوط به آقایان و تنها ۱۷ در صد از خانم‌ها در این حوادث نقش دارند.

او با اشاره به اینکه  فوتی‌های رانندگی در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش یافته است، افزود: مردم فرهنگ ترافیکی را رعایت کنند.

سرهنگ زارع ادامه داد: از ۴۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت سوار در استان ۶۰ درصد فاقد گواهی نامه هستند و تنها ۴۰ درصد گواهی نامه را دارند.

سرپرست پلیس راهور استان تصریح کرد: فرهنگ ترافیکی یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه رانندگی است که این فرهنگ در استان یزد با نقطه ایده آل فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.