داد و ستد یک هزار و ۵ میلیون سهم در معاملات بورس منطقه‌ای فارس

مدیر بورس منطقه‌ای فارس از داد و ستد یک هزار و ۵ میلیون سهم در معاملات بورس منطقه‌ای فارس خبر داد.

کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: در بهمن ماه ۹۸ و طی ۲۰ روز فعالیت یک هزار و ۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او ادامه داد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۸۵۸۵۳ میلیون ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۰۰ درصد و ارزش ریالی معاملات ۲۸۲ درصد افزایش داشته است.

کرشمه ترابیان تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۱ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۹ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۴ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۹ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس افزود: در یک ماهه اخیر ۳۵ ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۶۳۳۴۴ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۸۱۶۷ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار