ضرورت ایجاد اداره آموزش و پرورش در شهر صدرای شیراز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به دلیل گسترش جمعیت ایجاد اداره آموزش و پرورش در شهر صدرای شیراز ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: طبق قانون، شرکت عمران شهر صدرا باید در زمینه ساخت مدارس اقدام کند، زیرا مدارس موجود در این شهر کافی نیست و باید از ظرفیت خیران آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و شرکت توسعه عمران استفاده شود.

او، تصریح کرد: افتتاح فضا‌های آموزشی برای این شهر در دستور کار قرار گرفته که این موضوع در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و استاندار فارس نیز بر پیگیری آن تاکید کرده است.

صدرا مدرسه جدید و منطقه آموزشی تازه می‌خواهد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح آموزشی در شهر صدرا در دست ساخت است، ادامه داد: ایجاد مدارس جدید در کنار تعریف یک منطقه آموزشی جدید باید پیگیری شود، که منطقه آموزشی مانند شهر صدرا و شهرک‌های شمال غرب شیراز، قلات و سی یخ دارنگون را در بر می‌گیرد.

نجفی افزود: این موضوع در قالب طرحی اولیه مطرح  و رایزنی‌هایی برای تقسیم‌بندی نواحی شیراز انجام شدکه انتظار می‌رود یک اداره برای این مناطق تاسیس شود تا دانش‌آموزان این نواحی را تحت پوشش قرار دهد.

برچیده شدن بخاری‌های غیر استاندارد مدارس

او، با اشاره به برچیده شدن بخاری‌های غیراستاندارد مدارس با عنوان نهضتی ملی اضافه کرد: بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در استان فارس به این امر مهم اختصاص یافته که در مرحله دوم مدارس بدون گاز، در دستور کار تجهیز به وسایل ایمن قرار گرفته‌اند.

نجفی اظهار کرد: در سال تحصیلی امسال ۲هزار و ۵۰۰ کلاس درسی در فارس با بخاری‌های غیراستاندارد گرم می‌شدند که مجهز به بخاری‌های استاندارد شدند.

او، تاکید کرد: آموزش و پرورش همواره در سال‌های گذشته به دلیل نقص در تجهیز سیستم گرمازایی در خطر بوده است که امسال با مساعدت مجلس شورای اسلامی و تصویب مصوبه برای سازمان نوسازی مدارس رفع شد.

نجفی گفت: بخاری‌های غیراستاندارد برچیده شده در استان فارس از شعله مستقیم استفاده می‌کردند درحالی که مدارس از گاز برخوردار بوده اند.

فاز دوم استاندارد سازی مدارس در دست پیگیری

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدیران نواحی مختلف و نیز مدیرکل نوسازی مدارس مامور سرکشی به مدارس نبود گاز شده‌اند، بیان کرد: فاز دوم استانداردسازی مدارس در مکانیزمی از پیش تعیین شده  در حال پیگیری است.

او، تصریح کرد: والدین دانش آموزان و فرهنگیان همواره از نبود تجهیزات گرمازای استاندارد نگران بودند و در برخی مدارس مدیران آنچنان که باید و شاید همکاری نکردند که در این خصوص تذکرات لازم داده شد و برای اطمینان از اینکه دوباره از بخاری‌های غیر استاندارد استفاده نمی‌شود همه بخاری‌ها در شیراز جمع‌آوری شد.

نبود تجهیزات استاندارد و ناگواری‌ها

نجفی با تاکید بر اینکه هنوز در آغاز راه تجهیز و استانداردسازی مدارس هستیم، بیان کرد: رویداد‌های ناگواری از جمله آتش سوزی مدرسه شهید رحیمی درودزن که در ۱۴آذر۱۳۸۵ رخ داد، از حوادث بسیار تلخ و دامنه‌داری بود که دانش‌آموزان را دچار آسیب‌های جسمی و روحی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: حادثه مدرسه شهید رحیمی درودزن از حوادث ناشی از نبود تجهیزات استاندارد بوده است.

او، درباره وضعیت این دانش‌آموزان پس از گذشت ۱۳ سال تصریح کرد: آموزش و پرورش در این زمینه از زمان وقوع حادثه همکاری‌های لازم را داشته و دانش‌آموزان نیز همیشه مطالبه‌گر بوده‌اند.

نجفی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده پرداخت حدود ۱۰۰ میلیون تومان دیه بود که بنابر حکم دادگاه پرداخت شد و جز این، آنچه دادگاه بر عهده آموزش و پرورش گذاشته انجام امور درمانی، رفت و آمد دانش آموزان  و دیگر مسائل این چنینی بوده که اعمال شده است.

دانش‌آموزان مدرسه شهید رحیمی نیازمند عمل‌های زیبایی پر هزینه

او، افزود: آنچه امروز مطرح می‌شود نیاز به جراحی‌های زیبایی بوده و در مکاتباتی که با وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت انجام شد با بیمارستانی در شیراز درحال رایزنی هستیم، اما هزینه و مخارج این عمل‌ها بسیار زیاد بوده که زمینه‌های اجرای این عمل‌ها برای بازگشت زیبایی دانش‌آموزان در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در خصوص کار و اشتغال این دانش‌آموزان طی مکاتباتی که با سازمان امور استخدامی کشور انجام شد زمینه برای اشتغال آن‌ها پس از اتمام دوره دانشگاه فراهم شده که برای ورود به دانشگاه نیز سهمیه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده است.

نجفی با بیان اینکه یک نفر کارشناس به صورت اختصاصی برای رسیدگی به امور این دانش آموزان مشغول به کار است، گفت: تاکنون هزینه‌های ایاب و ذهاب آنان به تهران پرداخت شده است، و با وزیر آموزش و پرورش و استاندار فارس قرار ملاقات‌هایی تنظیم شد که پیگیر امور این دانش‌آموزان هستیم و به هیچ عنوان از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرده‌ایم.

او، بیان کرد: تلاش شده این دانش‌آموزان به نقطه‌ای رضایت بخش برسند و آلام آنان التیام یابد.

سرانه دانش آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درخصوص وضعیت سرانه دانش‌آموزی تصریح کرد: کمبود سرانه مدارس به وضعیت عمومی کشور مربوط است و تنها متعلق به استان فارس نیست.

نجفی ادامه داد: این بدان معنا نیست که به این موضوع رسیدگی نشود، بلکه معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس پیگیر تامین حداکثری بودجه از سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است و انتظار می‌رود تخصیص بودجه سهم مدارس پرداخت شود.

او، اضافه کرد: با کسب این بودجه مدیران می‌توانند با قدرت بیشتری مدارس را اداره کنند که پارسال نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها، مبلغ مناسبی به این موضوع اختصاص داده شد.

نجفی  ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا بتواند مبالغی بیشتر از پارسال را از محل هدفمندی یارانه‌ها جذب کند که اختصاص بودجه به مدارس شبانه‌روزی نیز در اولویت است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار