۳۴۰ نفر مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار گرفتند

مدیر احراز نخبگی بنیاد نخبگان یزد گفت: امسال به ۳۴۰ نفر از نخبگان تسهیلات مختلفی داده شد که این آمار نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  مصطفی دهقان مدیر احراز نخبگی بنیاد نخبگان یزد گفت: تسهیلات بنیاد نخبگان به صورت پکیج آموزشی، امریه سربازی و غیره در صورت داشتن امتیاز کافی، به نخبگان تعلق می گیرد.

او افزود: تسهیلات نظام وظیفه دانشگاهی به صورت پروژه تحقیقاتی مورد نیاز نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی در حداقل ۱۴ ماه، به ۱۰۹ نخبه و تسهیلات نظام وظیفه فناورانه در صورت حضور در شرکت‌های دانش بنیان و یا مراکز رشد به صورت پروژه تحقیقاتی یا امریه در همان مرکز به ۵۵ نخبه تعلق می گیرد.

مدیر احراز نخبگی بنیاد نخبگان یزد ادامه داد: تسهیلات جذب در نهاد‌های صنعتی که به ۷۷ نخبه تعلق گرفته است به این صورت است که ۵۰ درصد از حقوق و مزایای ماه اول کاریشان را بنیاد نخبگان پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: تحصیل در دوره دکترا بدون کنکور و فقط با مصاحبه در دانشگاه‌های مورد نظر بنیاد به ۲۶ نخبه و تسهیلات پسادکترا شامل حقوق معادل استاد پایه یک دانشگاه است که به به ۵۳ نخبه داده شده است.

دهقان افزود: بنیاد نخبگان برای دریافت تسهیلات دانشجویی در تابستان فراخوان می‌زند. این تسهیلات به صورت پکیج اموزشی و هزینه‌های خرید کتاب‌های تحصیلی و کمک هزینه همایش ها، بیمه تکمیلی و دوره‌های اموزشی به ۲۰ نخبه تعلق گرفته است با در نظر گرفتن اینکه فرد نخبه در یزد به دنیا امده یا ساکن یزد است و یا تحصیلش در یزد به آن‌ها تسهیلات تعلق می‌گیرد.

او تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌ها برخی نمی‌توانند از بنیاد نخبگان تسهیلات دریافت کنند واین تسهیلات برای گروهی کافی نیست. این گلایه مندی‌ها را مورد توجه قرار داده و در صورت امکان دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌ها را تغییر می‌دهیم. در گذشته هم گلایه‌هایی از شرط معدل تسهیلات نظام وظیفه بود که دستورالعمل تغییر کرد و شرط معدل برداشته شد.

مدیر احراز نخبگی بنیاد نخبگان یزد ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها هر نخبه به میزانی امتیازاتی دارد که ااین امتیازات از طریق معدل، مقاله، المپیاد و غیره به دست می‌اید و در قبالشان تسهیلات داده می‌شود و اگر امتیاز‌ها به حد کافی نرسد یا اینکه در مسابقاتی شرکت کنند که مورد تایید بنیاد نباشد، تسهیلاتی به فرد متقاضی داده نمی‌شود.

او گفت: این تسهیلات به نخبگانی تعلق میگیرد که این فرد در یزد به دنیا امده باشد یا ساکن یزد باشد و یا در یزد مشغول به تحصیل باشد.

اعتبار تسهیلات دولت بجز تسهیلات دانشجویی که برای هر استان مشخص شده است، فرااستانی است و نخبگان برای گرفتن تسهیلات اگر اعتبار استانشان پایان یابد با مشکل مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.