هشدار هواشناسی نسبت به کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در مازندران

مدیر گروه پیش یابی و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران طی اخطاریه‌ای از نفوذ سامانه سرد و بارشی از بعد از ظهر سه شنبه به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بسطامی مدیر گروه پیش یابی و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از بعد از ظهر سه شنبه ۶ اسفندماه تا اواخر وقت چهارشنبه ۷ با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان شاهد باران و برف، کاهش محسوس دما (۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد) و وزش باد شدید سرد شمالی (بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت) خواهیم بود.

او افزود: لغزندگی سطح جاده ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و ارتفاعات کوهستانی از پیامد‌های این توده بارشی خواهد بود.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز در اطلاعیه‌ای با توجه به پیش بینی هواشناسی استان در خصوص نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا بعد از ظهر نکاتی بیان کرد.

علی اصغر احمدی توصیه کرد: مردم علاوه بر پرهیز از تردد‌های غیرضروری، هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی استان به ویژه در شب و بارندگی، رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر را در دستورکار خود قرار دهند.

او افزود: با توجه به بارش برف و مه آلوده شدن جاده‌های کوهستانی، رانندگان هنگام عبور از مناطق برفگیر و کوهستانی علاوه بر همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و ضدیخ، احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلوده بودن و نیز لغزندگی جاده بعمل آورند.

احمدی با بیان اینکه در این مدت از سفر‌های غیرضروری و رفتن به مناطق و روستا‌های کوهستانی و مرتفع خودداری شود گفت: به دلیل سرمای هوا نسبت به تنظیم دمای هوای گلخانه‌ها و مراکز پرورش دام و طیور اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه صیادان برای ماهیگیری و انجام همه فعالیت‌های دریایی در زمان مواج بودن، به دریا نروند، از دامداران و ساکنان بومی خواست: دام‌های خود را از ارتفاعات، حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها دور نگه داشته و در مناطق امن نگهداری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار