۶۰ هزار تن چغندر قند در مهاباد تحویل کارخانه‌های قند استان

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: امسال ۶۰ هزار تن چغندر قند در مزارع مهاباد به وسیله کشاورزان تولید و تحویل کارخانجات قند استان شده است.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباددر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: کشاورزان مهابادی ۶۰ هزار تن چغندر قند را از سطح یکهزار و ۳۳۰ از هکتار زمین‌های زراعتی شهرستان مهاباد برداشت و این محصول را به کارخانه‌های قند آذربایجان غربی تحویل داده اند.

او با بیان اینکه پارسال ۸۲ هزار تُن از این محصول به کارخانه‌های قند آذربایجان غربی تحویل شد، افزود: چغندر قند تحویل کارخانه قند ارومیه شده و بقیه به کارخانه‌های قند میاندوآب و خوی تحویل داده شده است.

سعیدیان اضافه کرد: امسال میانگین برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان حدود ۴۵ تن در هکتار بوده است.

او با اشاره به اینکه چغندر قند خریداری شده به قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال بوده است، تصریح کرد: بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب با کاهش این سطح از زیرکشت در مصرف آب کشاورزی این شهرستان صرفه جویی شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در خصوص پرداخت مطالبه‌های چغندرکاران نیز گفت: کارخانه‌های قند، ۳۰ درصد مبلغ کل محصول را در لحظه تحویل به آنان پرداخت می‌کنند و مابقی آن را در طول فعالیت این واحد‌ها به کشاورزان پرداخت خواهند کرد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.