رئیس پلیس فتا مطرح کرد؛

برخورد با منتشر کنندگان اکاذیب با موضوع ویروس کرونا در فضای مجازی

سردار مجید از برخورد شدید پلیس با منتشرکنندگان اکاذیب و شایعات گوناگون در رابطه با ویروس کرونا در فضای مجازی خبر داد.

برخورد با منتشر کنندگان اکاذیب با موضوع ویروس کرونا در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره انتشار شایعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به اظهارنظر وزارت بهداشت و درمان کشور مبنی بر کرونا ویروس متاسفانه در روز‌های اخیر شاهد شایعات گوناگون در فضای مجازی در قالب‌های متفاوت از جمله فیلم، کلیپ و عکس نوشته متعدد هستیم.

وی افزود: بر همین اساس پلیس فتا در تیم‌های تخصصی در تهران و در سراسر کشور به صورت مستمر اقدام به رصد و پایش داده‌های بارگذاری شده تحت عنوان ویروس کرونا کرده است.

سردار مجید گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که حجم زیادی از داده‌های اشتراک گذاشته شده در فضای سایبری عمدتا در شبکه‌های اجتماعی کذب و جعلی است.

وی بیان با بیان اینکه پلیس فتا در رابطه با این موضوع اقدام به شناسایی عاملین کرده است، افزود: این افراد با هدف همچون سودجویی‌ اقتصادی، تخریب شخصیت، تشویش اذهان عمومی و تکرر خاطر هموطنان اقدام به چنین اعمالی می کنند.

رئیس پلیس فتا از تشکیل پرونده‌های قضایی در تمام استان‌ها در رابطه با موضوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با این قبیل افراد به صورت قاطع برخورد خواهد شد و توصیه ما به هموطنان این است که اخبار موثق را از طریق رسانه دنبال کنند.

وی همچین از هموطنان در خواست کرد که اگر در رابطه با این موضوع ابهامی داشتند از طریق سایت و مرکز فوریت‌های پلیس فتا اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار