اپل در توسعه نقشه از گوگل پیشی گرفت

شرکت اپل با توسعه قابلیت نگاه به اطراف توانست از گزینه دید خیابان گوگل مپ بهتر عمل کند و از این شرکت پیشی بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که شرکت اپل برنامه نقشه خود را در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد تلاش داشت تا با رقیب خود، گوگل مپ در یک مسیر و سطح قرار گیرد. اوایل فعالیت این برنامه بسیار قدرتمند نبود چرا که مسیریابی برنامه ضعف بسیاری داشت. این برنامه با اشتباهات بسیار خود در مسیریابی استرالیایی‌ها را به محل زندگی مار‌های سمی برد و نتیجه این عملیات به جایی رسید که پلیس استرالیا این برنامه را خطر جانی خواند. به همین دلیل اپل تلاش کرد تا برنامه خود را از نو بسازد و یک پشتیوانه داده جدید برای اطلاعات این برنامه فراهم کند. حالا این برنامه به مرحله‌ای رسیده که قابلیت جدیدش در مواردی از گوگل مپ بهتر عمل می‌کند.

قابلیت نگاه به اطراف اپل مپ

برای دسترسی به قابلیت نگاه به اطراف، شخص نیاز دارد تا در سطح شهر علامت دوربین شکاری را به صورت فعال پیدا کند. این علامت پس از انتخاب قسمت کوچکی از دید سه بعدی شهر مورد انتخاب فرد را در اختیار وی قرار می‌دهد و او می‌تواند با انتخاب دوباره این عکس به حالت تمام صفحه برود. اشخاص در این قسمت می‌توانند دید ۳۶۰ درجه داشته باشند.

اپل در توسعه نقشه از گوگل پیشی گرفت

این افراد همچنین قادرند با ضربه زدن به صفحه نمایش چایگاه خود در نقشه را تغییر دهند. تغییر مسیر این برنامه به کاربران این حس را می‌دهد که آن‌ها در حال راه رفتن در مکان مورد نظر هستند. به گفته بسیاری از منابع خبری این امر بسیار بهتر از برنامه گوگل مپ پیاده سازی شده و حس جذاب‌تری را به کاربران القا می‌کند. برای مثال اگر فردی بخواهد در یک میدان در میشیگان حرکت کند و یا تنها حس آن را تجربه کند، کافیست برنامه نقشه اپل را باز کند و مکان مورد نظر را جست‌و‌جو کند.

اپل در توسعه نقشه از گوگل پیشی گرفت

از آنجایی که شرکت اپل از خودرو برای تصویربرداری ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند افراد تنها می‌توانند در خیابان‌ها رفت و آمد کنند و نمی‌توانند به پیاده‌رو‌ها بروند. به گفته منابع خبری این شرکت در نظر دارد تا برنامه خود را نوبتی در شهر‌ها گسترش دهد و همچنین بر روی مسیریابب خود با جدیت بیشتری فعالیت کند.


بیشتر بخوانید: تصاویر جاسوسی منتشر شده از مدل جدید M5


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار