در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛ 

میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود

معاون آب و آبفا وزارت نیرو گفت: فقط با سدها می توانیم سیلاب را مدیریت کنیم.

میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو در حاشیه نمایشگاه رونق تولید با بیان اینکه میازن بارندگی ها نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بوده است، گفت: این میزان از مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته با کاهش روبه رو بوده که عمده این کاهش ها بیشتر در استان های پربارش کشور از جمله آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: ورودی سدها هم با کاهش مواجه بوده چرا که بخش عمده ای از بارندگی های اخیر در قالب برف بوده بنابراین باید مدتی بگذرد تا برف ها آب شوند تا بتوان بهتر تخمین زد اما از امروز و فردا بارندگی های وسیعی در همین استان هایی که با کاهش نسبت به سال قبل روبه رو بوده اند، خواهیم داشت.  

تقی زاده خامسی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم که بارش ها به صورت نقطه ای در محدوده رودخانه کشکان و اطراف سد بیشتر رخ دهند و برای مهار این موضوع حدود ۵۰ درصد سدهای خوزستان را خالی نگه داشته ایم.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو بیان کرد: در استان لرستان هم به تمامی همه دستگاه ها و مردم اعلام کرده ایم که وقوع سیل را خواهیم داشت و خوشبختانه با هماهنگی وزارت ارتباطات هم پیامک هایی برای مردم ارسال شد تا در مبادا در مسیر سیلاب قرار گیرند.

او در پایان با بیان اینکه آمادگی ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، گفت: فقط با سدها می توانیم سیلاب را مدیریت کرده و در مخازن نگداری  کنیم و برابر پیش بینی های وزارت نیرو میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار