اعتراضات در هند همزمان با سفر ترامپ به دهلی نو+ تصویر

در حالی که ترامپ در سفر به دهلی نو از لزوم گسترش صلح سخن می‌گوید، خبر‌ها از درگیری پلیس هند با معترضان حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سفر به دهلی نو از ضرورت ترویج صلح سخن می‌گوید، گزارش‌ها از درگیری پلیس هند با معترضان همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور حکایت دارد.

طبق اعلام گزارشگران رویترز، برخی از خودرو‌ها در این شهر به آتش کشیده شده و برخی از موانع آهنی از سوی معترضان تخریب شده است. طبق اعلام رسانه ها، اعتراض این افراد به قانون جدید شهروندی است که اخیرا در این کشور به تصویب رسیده است.

این در حالی است که برخی سیاستمداران در این کشور از پلیس خواسته اند تا از خشونت پرهیز کند. به نوشته رویترز، درگیری‌های امروز، یکی از بدترین رویداد‌هایی بود که دهلی نو از زمان آغاز اعتراضات علیه قانون شهروندی در اوایل دسامبر شاهد آن بوده است.

اعتراضات در هند همزمان با سفر ترامپ به دهلی نو

اعتراضات امروز هند در حالی انجام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفری دو روزه به هند سفر کرده است.  تصویب قانون جدید شهروندی در ۱۱ دسامبر سال جاری میلادی ابتدا باعث تظاهرات گسترده‌ای در ایالت شرقی آسام هند شد؛ چرا که بخشی از معترضین نگران بودند این قانون باعث شود هزاران مهاجر غیرقانونی از بنگلادش به ساکنان قانونی هند تبدیل شوند.

نکته اصلی این قانون که بیشتر مورد اعتراض قرار گرفته این است که این قانون اعطای شهروندی به شش اجتماع مذهبی -قومی (هندو، سیک، بودایی، آیین جین، پارسی‌ها و مسیحیانی) را تضمین می‌کند که به گفته نخست وزیر هند، از لحاظ تاریخی با آزار و اذیت در سه کشور همسایه هند روبرو هستند. منتقدان می‌گوید این قانون مسلمانان را در نظر نگرفته است و این موضوع تبعیضی آشکار علیه مسلمان است و از سوی دیگر قانون اساسی سکولار هند را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار