کتابخانه سیار مریوان رتبه برتر کشور را کسب کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ازکسب رتبه برتر کشوری کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز مریوان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: در آیین تجلیل از مراکز برتر و مربیان جهادگر پیک امید در تهران از مربیان مجتمع فرهنگی و هنری سنندج و مربی کتابخانه سیار روستایی مریوان بدلیل تلاش‌های فرهنگی و هنری در راستای توانمندی کودکان و نوجوانان تقدیر شد.

او با اشاره به اینکه سیوان اسدی مربی کتابخانه سیار مریوان علاوه بر کسب عنوان برترین کتابخانه سیار کشور جزء ۲۸ مربی جهادگر پیک امید در کشور نیز شناخت شد، افزود: مرکز و کتابخانه سیار مریوان از میان یک هزار مرکز و کتابخانه کانون در سراسر کشور موفق به کسب این عنوان شده است.  

شیخی با بیان اینکه کسب عنوان برتر کشوری توسط کتابخانه سیار مریوان براساس تعدادی شاخص کمی و کیفی بود، اضافه کرد: شاخصه‌های کمی شامل تعداد اعضای جدید، تعداد اعضای تمدیدی، تعداد شرکت کنندگان در فعالیت‌ها، دفعات اجرای برنامه‌ها و امانت کتاب است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: شاخصه‌های کیفی نیز شامل  وضعیت فیزیکی  و ظاهری، فضاسازی مرکز، خدمات فنی و کتابداری، برنامه‌ریزی و عملکرد، عملکرد نیروی انسانی، عملکرد نیروی انسانی، مدیریت مرکز، نگهداری وسایل و تجهیزات، تعاملات برون انسانی، شرکت در برنامه‌های استانی و کشور، عملکرد مرکز در برگزاری فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی و رعایت مسائل مالی بود.

شیخی گفت: کتابخانه های سیار با ۲۶ هزار و ۱۲۳ جلد کتاب از موضوعات متنوع و مختلف ویژه کودکان و نوجوانان تابستان امسال با استقرار در روستاهای این استان به کودکان و نوجوانان روستایی خدمات ارائه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه چهار شهرستان سقز، بانه، مریوان و قروه از خدمات این کتابخانه های سیار بهره مند هستند، تاکید کرد: در این کتابخانه ها بیش از ۶ هزار کودک و نوجوانان عضویت داشته و در معرض آموزش های فرهنگی و هنری مربیان این کتابخانه ها قرار دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.