رونق صنایع شیر و لبنیات سیستان و بلوچستان در اولویت است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: رونق صنایع شیر و لبنیات با توجه به اهمیت این صنایع در ایجاد اشتغال و رونق روستا‌ها در اولویت بخش‌های اقتصادی استان به شمار می‌رود.

رونق صنایع شیر و لبنیات سیستان و بلوچستان در اولویت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل شیر زاهدان  اظهار داشت: به منظور تسریع در رونق صنایع لبنی سیستان و بلوچستان از مدیر شیر پگاه به عنوان مجموعه بزرگ صنعت لبنیات کشور دعوت شد تا با بررسی ظرفیت‌های موجود زمینه برای سرمایه گذاری در این حوزه در سیستان و بلوچستان بیش از پیش فراهم شود.

او  جمعیت دامی سیستان و بلوچستان را سه میلیون و ۷۴۰ هزار راس عنوان کرد و افزود: میزان تولید شیر در استان حدود ۱۰۲ هزار تن است که شامل ۷۶ هزار تن شیر گاو، ۲۴ هزار تن شیر دام سبک و هزار و ۶۵۰ تن شیر شتر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک از هشت کارخانه فرآورده‌های لبنی استان تنها ۲ واحد با ظرفیت کم مشغول فعالیت است.

او  ادامه داد: با توجه به وجود ۵۰ درصد جمعیت شتر کشور در سیستان و بلوچستان یعنی بیش‌از ۷۵ هزار نفر شتر می‌توان با جذب سرمایه‌گذار در این حوزه به رونق صنایع لنبی استان کمک قابل توجه‌ای کرد.

زنگنه با اشاره به ظرفیت گاوداری‌های شیری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت هزار و ۹۸۵ راس وجود دارد که هم‌اینک با فعال بودن تنها پنج واحد ۳۴۴تن شیر در ماه تولید می‌شود.

او افزود: همچنین ۳۱۸ واحد گاوداری شیری سنتی با چهار هزار و ۱۲۸ راس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که همه آن‌ها هم‌اینک فعال است و ۹۵ تن در ماه تولید شیر دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان تعداد کارخانه لبنی این استان را هشت واحد عنوان کرد و گفت: هم‌اینک با فعال بودن ۲ کارخانه لبنی استان از ظرفیت ۳۱۳ تنی آن‌ها در تولیدات این بخش تنها پنج تن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او  با بیان اینکه صنایع کوچک نظیر لبنی از ظرفیت بالایی در اشتغالزایی برخوردار هستند گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اشتغال توسط صنایع ایجاد می‌شود بنابراین توجه به وضعیت واحد‌های تولیدی فعال و غیر فعال مورد توجه ویژه در استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار