در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

قبول اعتراض فرمانداری در مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک سال۹۹

اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری در مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و کاهش تقاضای سفر در سال ۹۹ را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بررسی اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران درباره تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و کاهش تقاضای سفر در سال ۹۹ در دستور کار دویست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه شنبه (ششم بهمن ماه ) برگزار شد قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور علی اعطا به نمایندگی از کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران گفت:هیأت تطبیق در دو حوزه مشخص می‌تواند بر روی مصوبات شورای شهر تهران اعتراض کند که یکی خلاف قانون بودن و در حیطه اختیار شورا نبودن موضوع است که هیچ کدام از این دو بخش در موارد اعتراضی فرمانداری به مصوبه نبود.

عضو شورای شهر تهران افزود: از نظر کمیسیون حقوقی شورای شهر نظر فرمانداری خارج از حیطه فعالیت و اختیار هیأت تطبیق است و  اعضای شورای شهر بر این موصوبه خود تاکید کنند.

همچنین محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه جلسه گفت: اعتقاد داریم بعضی از موارد اعلام شده از حدود اختیار هیأت تطبیق خارج است و اسم مصوبه به آن‌ها مربوط نمی شود و ما به جهت تعامل روی مواردی که تاثیر چندانی روی اصل مصوبه ندارد،  برخی از این ایراد‌ها را قبول کردیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: تصور من این است اگر این مصوبه اجرا شود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

 یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ا دامه جلسه گفت: ایراد‌های هیأت تطبیق فرمانداری تهران به اصل مصوبه لطمه نزده است و در کلیات تاثیری ندارد.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران درباره تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و کاهش تقاضای سفر در سال ۹۹ در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۶ رأی موافق اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری را پذیرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار