فرماندار خرم آباد خبر داد؛

برخی روستاهای خرم آباد تخلیه اضطراری شدند

فرماندار خرم آباد گفت: برخی روستا‌های این شهرستان که در مسیر سیلاب و خطر طغیان رودخانه‌ها بوده اند تخلیه اضطراری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  جعفر طولابی گفت: در حال حاضر مشکل حادی وجود ندارد، اما برخی روستا‌های سپیددست، تنگ هفت، تنگ پنج، بیشه، چم سنگر و بخشی از قسمت ساحلی شهر سپیددشت به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی تخلیه و هشدار‌های لازم به ساکنان داده شده است.

وی اظهار داشت: برخی از این افراد در منزل نزدیکان و برخی نیز در کمپ‌های موقت اسکان شده اند که با توجه به اینکه ازدحام چندانی وجود ندارد توصیه‌های بهداشتی برای رعایت فاصله از یکدیگر به منظور پیشگیری از شیوع کرونا رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش مرکزی خرم آباد نیز برای روستا‌های کهریز پایین و بالا کمپ اضطراری اسکان موقت دایر شده تا در صورت نیاز نسبت به تخلیه و جابجایی اهالی اقدام شود، اما در صورت استمرار بارش‌ها تا عصر امروز و با توجه به آب شدن برف‌های بالادست خرم رود و کرگانه احتمال طغیان وجود دارد.

فرماندار خرم آباد گفت: ۵۰ روستای شهرستان در معرض خطر سامانه بارشی جدید و ۲۰ روستا نیز در خطر رانش زمین هستند.

طولابی اضافه کرد: از مجموع ۵۰ روستای در معرض خطر سیل، ۳۰ روستا در مسیر رودخانه و سیلاب هستند که تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری اهالی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته جمعیت هلال احمر با بخشداران موظف شده اند نسبت به مکان یابی و ایجاد کمپ‌های موقت برای اسکان اضطراری تا روز دوشنبه اقدام کرده و دستگاه‌های خدمات رسان نیز زیرساخت‌های لازم برای رفاه مردم در این کمپ‌ها را فراهم کردند.

وی ادامه داد: در شهر خرم آباد نیز سالن‌های ورزشی، مساجد و مدارس برای اسکان موقت اهالی ساحل خرم رود پیش بینی شده تا این افراد در صورت نیاز تخلیه و اسکان شوند.

بنابر پیش بینی هواشناسی، احتمال بارش‌ها از پنجم تا هشتم اسفندماه در لرستان تا ۱۷۰ میلیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار