حمل چوب و زغال بدون مجوز منابع طبیعی ممنوع است

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: هر گونه حمل چوب و زغال بدون مجوز منابع طبیعی ممنوع است.

حمل چوب و زغال بدون مجوز منابع طبیعی ممنوع استاسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: افرادی که قصد جابه جایی و یا انبار الوار و زغال دارند باید از ادارت منابع طبیعی جایی که چوب تولید شده است با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مجوز بگیرد و بر اساس زمان رسیدن به مقصد چوب‌ها به آن‌ها مجوز داده می‌شود.

او با بیان اینکه کنترل جاده‌های استان برای جلوگیری از قاچاق چوب از طریق مانیتورینگ انجام می‌شود افزود: علاوه بر این ۱۰ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با نظارت بیشتر جلوی قاچاق چوب را می‌گیرند و افراد را با ضبط مال به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

خزایی اضافه کرد: مردم هم می‌توانند برای جلوگیری از قاچاق چوب و زغال با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند و مشاهدات خود را به ما اطلاع دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: تولید چوب برای زغال و الوار تنها در زمین‌های باغی کشاورزی امکان پذیر است و هرگونه برداشت چوب از جنگل‌ها و مراتع ممنوع است.

خزایی گفت: برای تامین الوار منبت کاران و مبل سازان هیچ مشکلی نیست و آن‌ها با داشتن مجوز حمل چوب می‌توانند از الوار استان‌های دیگر هم چوب وارد کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.