پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ پرسنل سامانه‌های حمل و نقل چگونه از کرونا پیشگیری کنند؟

برای حفظ سلامت پرسنل سامانه‌های حمل و نقل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توجه به این نکات ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز سلامت محیط و کار در پی شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، توصیه‌های زیر را مطرح کرده است:

۱. در صورت بروز هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی‌های فصلی در پرسنل سامانه‌های حمل و نقل مانند تب بالای ۳۸ درجه سلسیوس، سرفه و گلو درد و سایر علایم تنفسی و تنگی نفس بلافاصله از ادامه کار خودداری کرده و به مراکز بهداشتی درمانی یا پزشک معتمد دستگاه مربوطه،برای طی دوره درمان و مراقبت‌های لازم مراجعه کند.

۲. شروع به کار افراد ذکر شده فقط با ارائه گواهی سلامت و تائید مرکز بهداشتی درمانی یا پزشک معتمد امکان پذیر خواهد بود. در طی غیبت افراد بیمار برای آن‌ها جایگزین در نظر گرفته شود. در این شرایط باید حقوق و مزایای کامل فرد بیمار طبق مقررات سازمانی پرداخت و امنیت شغلی فرد در زمان ترک خدمت حفظ شود.

۳. برای حفظ سلامت شاغلین و پیشگیری از ابتلا این افراد به کرونا ویروس، کارفرما موظف است حداقل به ازاء هر شیفت ۲ ماسک تنفسی یک بار مصرف از نوع N۹۵ در اختیار قرار داده و افراد ملزم به استفاده از آن هستند.

۴. لازم است رانندگان خودرو‌ها که در تماس مستمر با بیمار هستند در هر رفت و برگشت سیر خود در محل مبداء و مقصد اقدام به شستشوی دست مطابق با دستورعمل گفته شده، کنند.

۵. تا برطرف شدن شرایط ویژه و مراقبت از عوامل محیطی و کاهش بار آلودگی کرونا ویروس کلیه خودرو‌ها پوشش شیشه و پرده پنجره‌های خود را باز نموده و با این کار سطوح آلودگی در خودرو‌ها را کاهش دهند.

۶. نصب تابلو‌های توصیه‌ای و آموزشی برای بکارگیری تمهیدات لازم در جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس در محل سامانه‌های حمل و نقل ضروری است.

۷. لازم است در کلیه سامانه‌های حمل و نقل سطل‌های درب دار پدالی قرار داده شود و کلیه مسافرین و گیرندگان خدمات در این مکان‌ها موظف به امحاء دستمال‌های کاغذی مصرف شده در این محل‌ها هستند. وظیفه تخلیه مخازن زباله توسط افراد نظافت در بخش مربوطه است.تخلیه مخازن زباله در کیسه‌های پلاستیکی محکم در آخر هر شیفت صورت گرفته و وسایل طبق مقررات گفته شده نظافت و گندزدائی انجام شود.

۸. صحت انجام مراحل و فعالیت‌های کنترل و مراقبت محیطی سامانه‌های حمل و نقل بر عهده روسای سازمان بوده و برای شرایط ویژه و خطر شیوع بیماری کرونا ویروس کلیه مراحل ارائه شده در این دستورالعمل تا رفع بحران و استقرار شرایط عادی برای کلیه دستگاه‌های اجرائی و خدماتی لازم الاجرا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار