بارش باران و برف از عصر امروز در استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش باران و برف از عصر امروز در استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی فعالی که از اواخر وقت دیروز مناطق وسیعی از غرب را تحت تاثیر قرار داده از بعدازظهر و عصر امروز (سه شنبه ۶ اسفند) در مناطقی از استان باعث بارش پراکنده باران (گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق) خواهد شد.

او بیان کرد: از عصر امروز ضمن شمالی شدن جریانات جوی (به ویژه در مناطق شمالی و نوار شرقی استان) وزش باد تند تا نسبتاً شدید تداوم داشته و باعث افزایش ابر و مه خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از امشب با نفوذ هوای سرد به منطقه، دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل بطور محسوس کاهش یافته و بارش بصورت برف پیش بینی می‌شود.

محمدی افزود: تمرکز بارش‌ها در نواحی جنوبی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی انتظار می‌رود و تا صبح فردا (چهارشنبه ۷ اسفند) تداوم خواهد یافت.

او اظهار کرد: از حوالی ظهر چهارشنبه با خروج سامانه بارشی از استان، آسمان استان بتدریج صاف شده، اما هوای سرد تا صبح پنج شنبه تداوم می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز پنج شنبه (۸ اسفند) جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی (گاهی تند) تا پایان هفته جاری در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد.

محمدی افزود: طی دیشب در اغلب مناطق استان سرعت وزش باد تند تا نسبتا شدید بود که بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان‌های مشگین شهر و سرعین با ۶۸ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار