شناسایی تاثیرپذیری کلام حافظ از قرآن با روش‌های هنرمندانه

تاثیرپذیری اشعار و کلام حافظ از قرآن کریم، با روش‌های هنرمندانه شناسانده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مفاهیم عمیق و ارزشمند عرفانی نهفته در اشعار و کلام حافظ و تاثیرگیری این شاعر جهانی از قرآن کریم، لزوم شناساندن نسبت حافظ با قرآن را با استفاده از روش‌های هنرمندانه، مورد تاکید قرار داد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری کرسی بین‌المللی تلاوت قرآن کریم در حافظیه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: اسم حافظ به خاطر حفظ و تلاوت قرآن در روایت‌های مختلف است و این ویژگی در حافظ وجود داشته است. او یک شخصیت بین‌المللی است، اما شخصیت حافظ شیرازی چندان به نسبت وی با قرآن شناخته شده نیست، در حالی که خود حافظ می‌گوید هرچه دارم و هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم.

او، بیان کرد: اکنون می‌خواهیم یک رویداد بین‌المللی قرآنی داشته باشیم که در کنار آن به معانی عرفانی و ادبی اشعار حافظ نیز اشاره شود و از هنر دست خطاطان شیرازی نیز در این برنامه استفاده کنیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: این رویداد، به لحاظ محتوا و غنای کار باید در سطحی باشد که نمود بین‌المللی داشته باشد و در ادامه به یک برند و نشان معتبر مذهبی و فرهنگی برای شهر شیراز تبدیل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: این رویداد فرهنگی، موقعیت و ظرفیت مناسبی هست که برای شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) آبرو به همراه خواهد داشت و به شهر شیراز جلوه قرآنی می‌دهد و البته چهره واقعی حافظ شیرازی که همان چهره قرآنی وی است، را نیز بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی می‌کند.

او، افزود: از دستگاه‌های مختلف شیراز اعم از شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما درخواست کرد تا برای این کار وارد عمل شوند و آن را مربوط به حیثیت شهری شیراز بدانند و همه مسئولان ارشد شهری و استانی نیز برای غنای هرچه بیشتر این برنامه تلاش کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.