افزایش ۳۹ درصدی رسیدگی به پرونده‌های معوق در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از افزایش ۳۹ درصدی مختومه شدن پرونده‌های معوق در محاکم قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با بیان افزایش ۳۹ درصدی رسیدگی به پرونده‌های معوق در استان،گفت: از ۱۰۳ هزار و ۱۳۶ فقره پرونده معوق استان طی یک ماهه اخیر ۲۵هزار و ۵۱۹ فقره رسیدگی و مختومه شده است.

او افزود: کارکنان دستگاه قضایی استان براساس دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها، در خارج از ساعات اداری برای بررسی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق در محل کار خود حضور می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان این که رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت، از تلاش همکاران قضائی و اداری در بهبود رسیدگی به پرونده‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: تا رسیدن به وضع مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم که امیدواریم باهمکاری کارکنان به این هدف مهم دست یابیم.

حجت الاسلام اکبری افزود: علاوه بر ۸۰ تا ۹۰ هزار پرونده که ماهانه در واحد‌های مختلف قضایی سراسر استان تشکیل می‌شود قضات و کارمندان بخشی از پرونده‌های مانده از گذشته را هم رسیدگی و مختومه می‌کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار