مردم از حضور در مراسم و اجتماعات خودداری کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان گفت: مردم تا حد مقدور از حضور در اجتماعات و مراسم عمومی به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان‌شان خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکتر فرزین رضاعی با بیان اینکه حضور در مراسم‌ها و اجتماعات مختلف حتی به تعداد کم می‌تواند شیوع کرونا را بیشتر کند، اظهار داشت: توصیه می‌شود مردم مراسم خود را در صورت امکان به تعویق بیندازند و علاوه بر آن در هر گونه تجمعی شرکت نکنند.

او در خصوص تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان نیز افزود: با توجه به اینکه مبتلایان به بیماری‌های عفونی از مهمترین کسانی هستند که به این اقلام نیاز دارند از این رو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی به دنبال تامین این اقلام در مراکز درمانی برای پرسنل و بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان اضافه کرد: ضد عفونی کردن مراکز عمومی، اتوبوس‌ها، مراکز تجمع در دستور کار دستگاه‌های مسوول قرار گرفته و از سوی دستگاه‌های اجرایی با دقت در حال انجام است.

رضاعی با اشاره به اینکه استان کردستان تاکنون یکی از استان‌های پاک از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا است، یادآور شد: با وجود اینکه موارد مشکوکی در این استان وجود داشته، اما تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلای افراد به این بیماری گزارش نشده است.

او تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز اکنون در استان اعمال شده و انتظار می‌رود مردم با رعایت نکات بهداشتی علاوه بر حفظ سلامتی خود، دستگاه‌های متولی را در موفقیت بیشتر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یاری کنند.

دکتر رضاعی گفت: سه واحد تولیدی استان کردستان برای تولید ماسک‌های سه لایه و فیلتر دار اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت تامین این فرآورده تمام محصول تولیدی آن‌ها در مراکز مجاز با اولویت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش توزیع خواهد شد.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس باعث ذات الریه (سینه پهلو) میشود. کسانی که دچار این بیماری میشوند، از سرفه، تب و مشکلات تنفسی رنج میبرند. در موارد شدید ممکن است نارسایی اعضایی مثل کلیه اتفاق بیفتد و ممکن است فشار خون از حالت طبیعی خارج شود.

این ذات الریه ویروسی را نمیتوان با آنتی بیوتیک (چرک خشک کن) درمان کرد. دارو‌های ضد ویروسی که برای آنفلوانزا تهیه شده اند نیز در این بیماری کاربردی ندارند. اگر فردی در اثر ابتلا به این بیماری به بیمارستان مراجعه کند، درمان اصلی مراقبت و پشتیبانی از عملکرد ریه‌ها و اندام‌های دیگر و دادن مایعات کافی به بیمار است.منبع:ایرنا
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.