رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم محلول‌های ضدعفونی کننده را از مراکز بهداشتی رایگان دریافت کنند.

مردم محلول‌های ضدعفونی کننده را رایگان دریافت کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه این دانشگاه، برای ضدعفونی کردن محیط خانه ها، میوه و سبزیجات، محلول‌های کلر مادر و آب ژاول را از طریق مراکز بهداشت و به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز برای مصرف یک ماه خود محلول دریافت کنند.

او افزود: کرونا ویروس از طریق هوا منتشر نمی‌شود و تنها به واسطه لمس سطوح آلوده به قطرات تنفسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

شیرانی با تأکید بر اینکه قدرت زنده ماندن ویروس کرونا بین سه ساعت تا ۹ روز است اضافه کرد: مهم‌ترین نکته در خودمراقبتی این است که نزدیک افراد بیمار نشویم، دست ندهیم، روبوسی نکنیم، در اماکن عمومی تا جایی که امکان دارد به سطوح دست نزنیم، دست‌ها را به صورت مرتب روزانه بشوییم و عادت کنیم دستمان را به سمت صورتمان نبریم.

او با اشاره به اینکه سیستم ایمنی بدن باید تقویت شود افزود: برای این کار باید مایعات و میوه به اندازه کافی مصرف شود، استراحت به اندازه کافی داشته باشیم و مهم‌تر از همه استرس و نگرانی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار