تعطیلی زائرسرا‌ها و مراسم‌های مذهبی در فارس

مدیرکل اوقاف فارس از تعطیلی زائرسرا‌های بقاع متبرکه و مراسم‌های مذهبی و مناسبتی و همچنین گندزدایی و ضدعفونی کردن بقاع متبرکه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در جلسه ستاد بحران این اداره‌کل، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور و لزوم انجام موارد و نکات احتیاطی جهت پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس در استان و همچنین به‌منظور حفظ سلامت هموطنان دستور العمل و شیوه‌نامه بهداشتی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شده است، به تمامی اماکن مذهبی ابلاغ شد.

او افزود: همچنین تعطیلی زائرسرا‌های بقاع متبرکه، برگزاری مراسم‌های مذهبی و مناسبتی تا اطلاع ثانوی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی لغو هستند.

موسوی با بیان اینکه گندزدایی و ضدعفونی کردن بقاع متبرکه شاخص در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ممنوعیت طبخ و توزیع غذا و نذورات در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، اطلاع‌رسانی در خصوص نکات بهداشتی و نصب علائم هشداردهنده و احتیاط به جهت پیشگیری در سطح اماکن مذهبی هم از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.
زیباترین مسجد ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مدیرکل اوقاف فارس همچنین گفت: به جهت جایگاه خاص مسجد تاریخی نصیر الملک و حضور گردشگران مختلف از جمله گردشگران خارجی بازدید از این مسجد نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

او در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه رجب المرجب و گرامیداشت این ایام گفت: ضمن اینکه رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های اتباع و متخصصین و مسئولان امر در زمینه پیشگیری و درمان بسیار ضروری و حائز اهمیت است، از توکل به حضرت ربوبیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز نباید غافل شد. امروز جامعه ما بیش از هر چیز به آرامش و بردباری نیاز دارد. به همین جهت از دعا و راز و نیاز با مبعود نباید غافل بود.

موسوی یادآور شد: بر اساس توصیه‌های بسیاری از علما قرائت آیه ۵۱ سوره توبه «قُلْ لَنْ یصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْیتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ؛ بگو جز آنچه خدا براى ما مقرر داشته هرگز به ما نمى ‏رسد او سرپرست ماست و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند» در هنگام سختی‌ها و گرفتاری‌ها بسیار سفارش شده است که از عموم مردم می‌خواهیم ضمن حفظ آرامش و رعایت تمام نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکان با انس با معنویت نیز زمینه گذر از شرایط فعلی جامعه را برای خود هموار کنند.

مدیرکل اوقاف فارس اظهار کرد: به تمام اماکن مذهبی استان نیز یکسری موارد ابلاغ شده است از جمله ضدعفونی کردن کف و کلیه سطوح اماکن مذهبی با مواد ضدعفونی‌کننده مانند محلول‌های وایتکس، جمع‌آوری کلیه مهر‌های نماز و کتب ادعیه، تیه بروشور، تراکت و توزیع بین کلیه مساجد، بقاع و اماکن متبرکه و نصب بنر با پیام‌های پیشگیری از بیماری کرونا، نصب علائم هشداردهنده، رعایت نکات بهداشتی و نحوه شست‌وشوی صحیح دست در نقاط مختلف اماکن به ویژه در محل سرویس‌های بهداشتی.

او گفت: همچنین به تمام اماکن مذهبی استان ابلاغ شده است که با توجه به وجود حجم گسترده مطالب و اطلاعات نادرست و غیر واقع در فضای مجازی، تأکید می‌شود از انتشار شایعات و مطالب نادرست در خصوص بیماری covid-۱۹ (کرونا ویروس) در گروه‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی منتسب به بقاع متبرکه جداً خودداری کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار