رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خبر داد؛

مسدود شدن مسیر‌های منتهی به ساحلی خرم‌آباد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و بالا آمدن سطح آب خرم رود تمام مسیر‌های منتهی به ساحلی خرم‌آباد مسدود شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سرهنگ مرتضی چغلوند بیان کرد: باتوجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و به محض بالا آمدن آب رودخانه خرم رود، تردد در خیابان ساحلی غربی و شرقی خرم‌آباد ممنوع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکل تردد در سطح معابر خرم آباد وجود ندارد، اظهار داشت: تمام کوچه‌های منتهی به خیابان ساحلی خرم آباد مسدود شده است.

چغلوند بیان کرد: در این راستا زیرگذر پل شهدا و دارایی زاده به سمت ساحلی غربی، پل جهاد گران، مسیر سرچشمه به سمت ساحلی به منظور حفظ امنیت شهروندان در صورت طغیان رودخانه خرم رود مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خیابان شریعتی و ۶۰ متری مسیر‌های جایگزین می‌باشند، افزود: برای حفظ جان شهروندان تردد در پل‌های موقت ممنوع شده و همچنین خیابان‌های منتهی به خیابان ساحلی مسدود است.

سرهنگ چغلوند همچنین به وزش باد و سقوط اجسام و شاخه درختان اشاره کرد و گفت: همشهریان خودرو‌های خود را تا حد امکان به دور از درخت، ساختمان و اجسام متحرک پارک کنند.

وی بیان کرد: به علت دره‌ای بودن شهر خرم آباد، وقوع سیل باعث می‌شود بیشتر خیابان‌ها این شهر درگیر شود لذا از رانندگان تقاضا داریم سفر‌های درون‌شهری خود را مدیریت کنند.

پس از آغاز فعالیت سامانه بارشی قوی در جو استان میانگین بارش‌ها به ۳۹.۱ میلی‌متر رسیده است.

بر اساس بارندگی‌های ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی لرستان میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در این استان در خرم آباد ۴۳.۱، بروجرد ۳۵.۷، الیگودرز ۱۸، کوهدشت ۴۴.۷، پلدختر ۳۲.۷، دورود ۴۷.۷ و الشتر ۵۳.۵ میلی متر بوده است.

سامانه بارشی که از دوشنبه شب در لرستان فعال شد دارای ۲ هسته بارشی است.

هسته اول از صبح امروزسه شنبه تا اواسط روز با متوسط بارش ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و هسته دوم از غروب امروز تا صبح فردا چهارشنبه با متوسط بارش ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود؛ و از امروز صبح تا ظهر فردا چهارشنبه بطور متناوب جو منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی فعال قرار دارد که برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعدوبرق و نیز در برخی ساعات، وزش باد شدید را به همراه دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.