ممنوعیت مصرف مازوت در نیروگاه تبریز

نیروگاه تبریز مکلف به توقف مصرف مازوت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،مهدوی فرماندار تبریز گفت: در نشست امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، این نیروگاه مکلف به متوقف کردن استفاده از مازوت و به کارگیری گاز طبیعی برای تولید برق شد.

مهدوی افزود: مدیریت نیروگاه تبریز مکلف است تا ۲۴ ساعت آینده، مصرف مازوت برای تولید برق را متوقف و به جای آن از گاز استفاده کند.

او افزود: اداره گاز شهرستان تبریز از کمبود گاز نگران بود، اما اعلام کردیم که به هر شکل ممکن باید گاز مورد نیاز نیروگاه تبریز تامین شود.

مهدوی گفت: بر این اساس با تصویب اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، ادارات شهرستان تبریز نیز مکلف شدند مصرف گاز خود را کاهش دهند و اداره استاندارد نیز موظف است با بازدید از ادارات، آن‌ها را به متوقف کردن فعالیت مشعل‌ها و پکیج‌های معیوب و تعمیر و بهسازی آن‌ها موظف کند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد آلودگی هوای تبریز نیز ناشی از تردد خودروهاست، گفت: چنانچه مردم تبریز ۲۵ درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهند، تامین گاز مورد نیاز نیروگاه نیز مشکلی نخواهد داشت.

او افزود: همچنین زوج و فرد آزمایشی تردد خودرو‌ها از درب منزل از پنجشنبه این هفته تا عید نوروز به صورت آزمایشی در تبریز اجرایی می‌شود و پلیس در وهله اول به صورت ارشادی و سپس به اعمال قانون برای متخلفان اقدام می‌کند.

او گفت: البته طرح تردد زوج و فرد خودرو‌ها در هسته مرکزی تبریز که از چند ماه قبل اجرایی می‌شود، همچنان به قوت خود باقی است.
مهدوی از تشدید توقف خودرو‌های دارای سیستم سوخت رسانی ناقص توسط پلیس در شهر به ویژه کمربندی‌ها به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های مصوب کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز نام برد.

او همچنین از مردم شهرستان تبریز درخواست کرد که با کاهش مصرف برق، به کاهش آلودگی هوای تبریز کمک کنند.

فرماندار تبریز گفت: با توجه به اینکه نیروگاه برق تبریز قادر به استفاده از گازوییل برای تولید برق نیست و مصرف مازوت به عنوان سوخت جایگزین در مواقع کمبود گاز برای آن تعریف شده است، مدیریت مصرف برق توسط مشترکان، احتمال استفاده از مازوت را منتفی می‌کند.

هوای کلان شهر تبریز در روز‌های گذشته برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار