رئیس فدراسیون دانش آموزی:

دانش آموزان با ورزش، مسئولیت پذیرتر می‌شوند

بابویی گفت: رشته‌های جدید تنها به شرطی مجاز به فعالیت می‌شوند که در غالب ورزش، دانش آموزان را مسئولیت پذیر و قانونمند‌تر کند.

حسین بابویی رئیس فدراسیون دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فدراسیون دانش آموزی از سال ۷۶ روی کاغذ تاسیس شد و در سال ۹۶ با درخواست آموزش و پرورش اساسنامه آن تدوین شد و فعالیت خودش را به صورت تخصوصی آغاز کرد.

بابویی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های لازم توانستیم نسبت به زیر ساخت‌های استان‌ها در راستای هدف آموزش پرورش گام برداریم تا بتوانیم دانش آموزان را در فضای ورزش قانونمند‌تر و منضبط تر پرورش دهیم و کار گروهی را در محیط اجتماعی بیاموزند تا بتوانند ارتباط بهتری در جامعه برقرار کنند و برای رسیدن به این اهم اقدامات و فعالیت‌های لازم را تدوین کردیم.

او با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون در راستای هدف آموزش و پرورش افزود: با کمک افراد متخصص، یک تقویم ورزشی هدفمند در دو بخش داخلی و خارجی تنظیم کردیم و با ابلاغ این برنامه به استان ها، توانستیم دانش آموزان را به صورت هدفمند رشد و پرورش دهیم.

دانش آموزان با ورزش قانون مدارتر و مسئولیت پذیرتر می شوند

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی ادامه داد: فعالیت‌های مربوط به فدراسیون ورزش دانش آموزی بعد از درب خروجی مدرسه آغاز می‌شود. به این شکل که دانش آموزان در مدرسه زیر نظرمعاونت تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش به همراه مربی در غالب المپیاد‌های ورزشی فعالیت می کنند و بعد از اینکه تیم‌ها مشخص و برای مسابقات به رقابت‌های مدرسه‌ای و یا استانی می‌پردازند، زمانی که فعالیت از مدرسه خارج می‌شود، زیر نظر فدراسیون ورزشی قرار می‌گیرد و دانش آموزان که در داخل مدرسه به فعالیت ورزشی می‌پردازند تقریبا بیش از پنج میلیون دانش آموز هستند، اما اعزام شده‌ها و تیم‌هایی که از دل این پیج میلیون نفر دانش آموز بیرون می‌آیند ،قریب به دو میلیون نفر می‌شوند.

بابویی گفت: در سال فعلی نزدیک به ۱۵ رقابت ورزشی در دو فاز مجزا برگزار شد که فاز اول آن تابستان در پنج شهر و در حوزه‌ی قهرمانی کشور انجام شد و فاز دوم آن در دهه مبارک فجر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمنداسلامی در رشته فوتبال و کشتی فرهنگی در قم و بندر عباس صورت گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان گفت: تیم‌های مدارس در رقابت‌ها نزدیک به دومیلیون دانش آموز به مسابقات اعزام کردند، وقتی مسابقات در سطح استان برگزار شد این تعداد به پانزده هزار نفر رسید و بعد از رسیدن در سطح کشور طبعا تعداد کمتر شده و بعد از آن نخبگان تیم‌های منتخب به سطح جهانی راه پیدا می کنند.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزش دانش آموزی در سطح بین الملل نتایج مطلوبی داشته افزود: رشته‌ی دو و میدانی در دو بخش دختران و پسران در سطح قهرمانی دانش آموزان جهان در کرواسی برگزار شد که بارزترین آن اولین مدال دوومیدانی دختران درجهان بود که نمونه آن را نه تنها در فدراسیون دانش آموزی و بلکه در خود فدراسیون دو ومیدانی نداشته ایم و محلا محلوقی از خراسان رضوی توانست به این موفقیت دست یابد. رشته دومی که در بخش پسران به تایلند اعزام کردیم، تیم ملی فوتسال بود که توانستند با اقتدار مقام قهرمانی دنیا را در سطح دانش آموزی از آن خود کند.

دانش آموزان با ورزش، مسئولیت پذیرتر می‌شوند

رئیس فدراسیون ادامه داد:کرسی نائب رئیسی فدراسیون فوتسال مدارس آسیا توسط این فدراسیون کسب شد که دستاورد بزرگی بود.

بابویی افزود: از شهریورسال ۹۸  تقویم ورزشی سال ۹۹ با هم فکری و همت همکاران تدوین شد و با ابلاغ آن به استان‌ها بستری برای آماده سازی استان‌ها برای رقابت‌ها فراهم و زمینه ساز زیر ساخت‌های لازم شد و همواره یک گام جلوتر از هر اقدامی گام برداشته می داریم.

او درخصوص شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به سرعت انتشار این ویروس و حساسیت بالا درحوزه‌ی سلامت دانش آموزان و جهت اقدامات پیشگیرانه، مسابقات ورزش‌های زور خانه‌ای و کشتی‌ها پهلوانی که قرار بود مسابقاتش سه شنبه در البرز برگزار شود، علیرغم تمام اقدامات لازم که درسطح استان وچه درسطح فدراسیون برای برگزاری مسابقات صورت گرفته بود لغو گردید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی گفت: ما درحال حاضر در ۳۰ رشته که شامل رشته‌های توپی، سالنی و رشته‌های آبی هستند فعالیت مجاز داریم که از تنوع بالای برخوردارند و مجوز‌های لازم را برای فعالیت و تثبیب هئیت رئیسه و مجمع گرفته ایم. درمورد رشته‌های دیگر تنها به شرطی مجاز به فعالیت می‌شوند که بتواند در غالب ورزش، دانش آموزان را مسئولیت پذیر و اجتماعی‌تر کند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: تیم مشاوره‌ای فدراسیون فقدان خانواده را در مسابقات جهانی برای دانش آموزان تهسیل کند.

بابویی گفت: مسابقاتی که در سطح جهانی برگزار می‌شود در رده‌های سنی دوره‌ی متوسطه‌ی دوم برگزار می‌شود. دانش آموزان دوره‌ی متوسطه‌ای که به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند معمولا از دوره‌های متوسطه هستند.

بابویی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی درخارج و برای جلوگیری از تضعیف روحیه‌ی دانش آموزان به علت فقدان خانواده و دوری آن‌ها در گفت: دانش آموزان برای اینکه در شرایط شبیه سازی شده قرار بگیرند قبل از مسابقات در اردو‌های تیم ملی با کمک تیم مشاوره‌ای از لحاظ روحی ساماندهی می‌شوند تا در شرایط حساس مسابقات جهانی شانه خالی نکند.

دانش آموزان با ورزش، مسئولیت پذیرتر می‌شوند

او در ادامه افزود: از طرفی خانواده ها‌یی که فرزندانشان نامشان در انتخابی تیم ملی مشخص می شود خود را آماده‌ی دوری از آن‌ها می‌کنند که منطقی برخورد کردن خانواده‌ها کمک شایانی در عدم تضعیف روحیه دانش آموزان دارد.

بابویی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف‌ فدراسیون دانش آموزی مستقل کردن دانش آموزان است تا در این فضا بتواند به استقلال و اعتماد به نفس بالایی دست یابند.

او درخصوص مسابقات دانش آموزان متوسطه‌ی اول گفت: به دلیل سن پایین دانش آموزان و نبود درک بالا از برد و باخت دیگر مسابقات قهرمانی در دوره‌های متوسطه‌ی اول برگزار نمی‌شود.

بابویی ادامه داد: هیچ برد و باختی دراین مسابقات وجود ندارد و دانش آموزان در یک فضای جدی به بازی می‌پردازند که در مدارس آن کار گروهی را آموزش می بینند و ناگفته نماند که همه‌ی شرکت کنندگان بر روی یک سکو می‌روند و به همه آن‌ها لوح سپاس به رسم یاد بود داده می‌شود.

رئیس فدراسیون دانش آموزی گفت:، چون شرکت کنندگان از رده‌های سنی پایینی هستند و امکان دارد برد و باخت در روحیه آن‌ها به شدت تاثیر سوء داشته باشد، برد و باخت را حذف کرده ایم و همه را دریک فضای شاد و آموزشی قرار داده ایم که از جمله نوآوری‌های فدراسیون دانش آموزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار