مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خبر داد؛

دبی کشکان به ۴۲۰۰ مترمکعب در ثانیه می‌رسد

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: باتوجه به اینکه دبی پایه رودخانه‌ها بالا و روبه افزایش است، در صورت تداوم بارش‌ها حداکثر آبدهی رودخانه کشکان فردا بعدازظهر به ۴۲۰۰ مترمکعب در ثانیه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبی سیلابی خرم‌رود امروز در بالاترین میزان به ۱۸۰ مترمکعب در ثانیه رسید که مقداری فروکش کرده و دم غروب به ۱۳۵ مترمکعب در ثانیه رسید.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر دبی سیلابی رودخانه کشکان در پلدختر ۱۳۰۰ مترمکعب در ثانیه است که روند افزایشی دارد، عنوان کرد: باتوجه به اینکه دبی پایه رودخانه‌ها بالاست بارش‌ها به این میزان اضافه می‌کند و در صورت تداوم بارش‌ها حداکثر آبدهی رودخانه کشکان فردا بعدازظهر به ۴۲۰۰ مترمکعب در ثانیه می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به این‌که دبی سیلابی رودخانه تیره دورود حداکثر به ۱۳۵ مترمکعب در ثانیه رسیده‌است، عنوان کرد: در شهرستان دلفان دبی سیلابی رودخانه بادآور به ۲۳۰ متر مکعب رسیده و روند افزایشی دارد.

وی با اشاره به شروع موج دوم بارش‌ها از غروب سه‌شنبه در استان، بیان کرد: انتظار می‌رود پیک سیلاب را فردا بعدازظهر در شهرستان پلدختر داشته باشیم و باتوجه به این‌که دیواره ساحلی هنوز کامل نشده آب وارد قسمت‌های شرقی و غربی شهر می‌شود.

میرزایی افزود: مردم نزدیک رودخانه‌های کشکان پلدختر و معمولان، تیره دورود و بادآور دلفان خانه‌ها را تخلیه کنند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سیل ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.