خلیج فارس و تنگه هرمز تا جمعه مواج است/ شناور‌ها با احتیاط تردد کنند

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: مناطق دریایی استان از ظهر امروز تا روز جمعه مواج خواهد بود.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: مناطق دریایی استان از ظهر امروز تا روز جمعه مواج خواهد بود.

سی سی پور با اشاره به اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز ازساعات ظهر امروز با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی - جنوب غربی مواج پیش بینی می‌شود، افزود: سرعت وزش باد در جزایر غربی استان از جمله کیش و همچنین مناطق غربی تنگه هرمز در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و ارتفاع موج به ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

او گفت:توصیه می‌شود شناور‌های سبک از تردد دریایی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان به ویژه بنادر غربی صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: صبح روز جمعه در مناطقی از تنگه هرمز وزش باد شمال شرقی در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم داشت و به تدریج از ساعات ظهر با کاهش سرعت باد در غالب مناطق شرایط تردد‌های دریایی مساعد خواهد شد.

سی سی پور گفت:سامانه بارشی فعال بر روی کشور تاثیر بارشی در هرمزگان نخواهد داشت و تنها در برخی نقاط شمالی استان گذر ابر پیش بینی می‌شود.

او افزود: از لحاظ دمایی در برخی نقاط استان نوسان ۱ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.