آموزش حدود ۱۱۰هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۱۰ هزار نفر دانش آموز، فرهنگی و کارکنان آموزش و پرورش استان در دوره‌های آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا شرکت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش پیشگیری از بیماری کرونا برای ۹۸ هزار دانش آموز، هشت هزار و ۱۳۶ معلم،۳۲۵ نیروی خدماتی،۵۶۵ نفر از کارکنان اداره‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی و بخشی به صورت آموزش آنلاین فضای مجازی در حال انجام است.

او افزود:تاکنون ۵۰۰ تن صابون مایع و یکهزار و ۵۰۰ عدد ماسک بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

زارع پور بیان کرد:این میزان مواد شوینده برای پوشش ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز اندک است و نیاز است مسئولان و خیران سلامت برای تامین مواد شوینده در مدارس استان مشارکت بیشتری کنند.

او با اشاره به حساسیت‌ها نسبت به بیماری کرونا و نیاز به شست و شوی روزانه مدارس گفت: خیران سلامت برای تامین مواد شوینده ضدعفونی مدارس استان پیش قدم شوند.

زارع پور گفت:با توجه به اهمیت مدارس در شیوع بیماری کرونا و محدودیت بودجه آموزش و پرورش خیران سلامت برای کمک به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سهیم شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در روز‌های تعطیلی مدارس کار ضدعفونی مدارس استان در حال انجام است، اما نیازمند ابزار‌های شست و شوی بیشتری هستیم.

زارع پور تصریح کرد: مدارس با نیاز ویژه، چون مدارس استثنایی با توجه به محدودیت‌های جسمانی دانش آموزان بیشترین اولویت را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:۲ هزار و ۱۲۳ نسخه بروشور،۱۰۶ پوستر و ۳۴۵ محتوای آموزشی برای توزیع به مناطق مختلف آموزش و پرورش استان ارسال شده است.

زارع پور عنوان کرد: تاکنون ۱۷ جلسه در ستاد کرونای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و براساس مصوبات این ستاد اجرای جشنواره ها، اردو‌های دانش آموزی، نمایشگاه‌ها و سمینار‌های آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

او با اشاره به اینکه مدارس کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته جاری تعطیل است عنوان کرد: برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی با تلاش معلمان در حال انجام است و تلاش می‌شود با دایر کردن مدارس در روز‌های پنجشنبه و تاخیر در امتحانات پایان سال از افت تحصیلی دانش آموزان پیشگیری شود.

نتایج آزمایش سه بیمار مشکوک به کرونا کهگیلویه و بویراحمد منفی اعلام شد.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است و همچنین ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است که به گفته کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار مبتلایان به ۶۱ نفر و تلفات ناشی از آن نیز به ۱۲ نفر رسیده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی، چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.