راه‌اندازی بیش از ۲۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور

معاون همکاری‌های دو جانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت گفت: بیش از ۲۰ آزمایشگاه برای تشخیص بیماری کرونا در حال راه‌اندازی است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چانگ هوا، سفیر چین در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران حضور یافت و ۲۵۰ هزار ماسک به ایران اهدا کرد.

در این جلسه چانگ هوآ، سفیر چین اظهار کرد: ما ابتدا از دوستان ایرانی خود تشکر می‌کنیم چراکه در زمان بحران جهت مبارزه با بیماری کرونا از ما حمایت کرده و حال با بروز کووید ۱۹ در ایران، وزارت خارجه چین آمادگی لازم را دارد تا با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همکاری‌های لازم را داشته باشد.

او با بیان اینکه به زودی ۵ هزار کیت تشخیص کووید ۱۹ از طرف چین به ایران اهدا می‌شود، افزود: بنابر اعلام نیاز و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد زیادی کیت تشخیص کووید ۱۹ وارد ایران خواهد شد.

ویروس کرونا مرز‌ها را نمی‌شناسد

چانگ هوآ گفت: ویروس کرونا مرز‌ها را نمی‌شناسد و دشمن مشترک چین و ایران محسوب می‌شود و برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ مردم ایران و چین کنار هم بوده و یکدیگر را حمایت می‌کنند تا امنیت و سلامت را به جامعه بازگردانیم.

سفیر چین تصریح  کرد: شعار ما مبنی بر این است که می‌گوییم "قوی باش ایران، قوی باش چین" و با توجه به اینکه در حال سپری کردن روز‌های سختی هستیم، با مردم ایران و خانواده‌هایشان همدردی می‌کنیم و آرزو داریم سایر مبتلایان هرچه زودتر بهبود یابند.

تاکنون مرز‌های جنوبی به کووید ۱۹ مبتلا نشده اند

در ادامه جلال نائلی معاون همکاری‌های دو جانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت اظهار کرد: همانطور که سایر کشور‌ها می‌دانند ایران توانمندی‌های زیادی دارد و در خصوص کووید ۱۹ نیز ما تیم تشخیص کاملا توسعه یافته‌ای را تشکیل داده‌ایم.

او با اشاره به اینکه تعدادی آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور راه‌اندازی شده است، افزود: بیش از ۲۰ آزمایشگاه نیز برای تشخیص بیماری کرونا در حال راه‌اندازی است و همانطور که می‌دانید این بیماری ابتدا در استان قم و سپس در برخی از استان‌های دیگر مشاهده شد.

دکتر نائلی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون مرز‌های جنوبی، غربی و شرقی کشور هیچ گونه موارد ابتلا به کووید ۱۹ گزارش نشده و بیماری کاملا کنترل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار