ذخیره خون بند ناف، ذخیره سلامتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ذخیره خون بند ناف فرصتی طلایی برای پدر و مادرهاست تا زمینه پس‌انداز سلامتی خود و فرزندانشان را در آینده فراهم کنند.

ذخیره خون بند ناف، ذخیره سلامتیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست با مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان بیان کرد: سلول‌های بنیادی در درمان بیماران صعب‌العلاج بسیار مؤثر است. خون بند ناف از جمله همین راز‌های آفرینش است که شاید دیرگاهی است با یافته‌های علمی و آزمایشگاهی کشف‌شده که این ماده دیگر نه‌تن‌ها دورریختنی و زباله‌ای بیولوژیک نیست بلکه ذخیره‌ای گران‌بها برای خانواده‌هاست.

او تصریح کرد کرد: اهمیت این ماده هنوز به خوبی در کشور و برای شهروندان تبیین نشده است و اکثر مردم از اهمیت خون بند ناف نوزادان در هنگام تولدشان آگاهی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه باید در خصوص ذخیره‌سازی خون بند ناف فرهنگ‌سازی بیشتر صورت بگیرد گفت: با افتتاح بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان بوشهر مردم برای ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف از استان‌های همسایه بی‌نیاز شدند.

دکتر کشمیری عنوان کرد: با راه‌اندازی این بانک هزینه‌های نگهداری خون بند ناف متقاضیان در استان بوشهر کاهش چشمگیری خواهد داشت.

او تاکید کرد: ذخیره سلول‌های بنیادی موضوعی بسیار مهم برای مردم استان بوشهر است که در درمان بیماری‌های سرطانی و صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بند ناف ، سلول بنیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.